Egyéni szolgáltatók

5 tipp mesterembereknek, amiért az ügyfeleik igazán hálásak lesznek

Online foglalási naptár, pályázatfigyelő szolgáltatás vagy épp szerelés utáni takarítás, mint extra szolgáltatás bevezetése hosszútávon is számos ügyfelet csábíthat egy…

Online foglalási naptár, pályázatfigyelő szolgáltatás vagy épp szerelés utáni takarítás, mint extra szolgáltatás bevezetése hosszútávon is számos ügyfelet csábíthat egy víz-, gáz-, klíma- vagy fűtésszerelő szakmában tevékenykedő mesterhez. Íme pár tipp szakiknak, amikkel igazán könnyű lesz kitűnni a versenytársak közül!

Pályázatfigyelés

Az utóbbi időben sorra jelennek meg a lakásfelújítással, nyílászárócserével és egyéb, épületkorszerűsítéssel kapcsolatos pályázati alkalmak. Bár sokan szívesen vennék igénybe ezeket a lehetőségeket, általában idő és/vagy szakértelem híján nincs módjuk követni a beadási határidőket, illetve elkészíteni a pályázati dokumentációt. Ha víz-, gáz-, klíma- vagy fűtésszerelőként akad a környezetedben olyan szakember, aki ezzel a területtel foglalkozik, érdemes összefognotok, és támogatni egymás vállalkozását például egy közös honlappal/menüponttal, vagy épp kölcsönös ajánlások útján.

Betelt a naptáram, de van megoldás!

Jelenleg számos szakterületen akkora a hiány a mesteremberekből, hogy a problémákkal küzdő ügyfelek olykor csak több hetes várakozási idő után kapnak időpontot egy-egy eszköz cseréjére, javítására, egy adott elem elkészítésére. Ha nem tudod belátható időn belül elvállalni a munkát, ajánlj magad helyett másik szakembert – olyat, aki hozzád hasonlóan megbízható! Nem csak a megrendelő, hanem a kollégád is hálás lesz érte, és legközelebb, hasonló helyzetben ő is téged fog ajánlani. Ugyanez igaz a hasonló területen dolgozó kollégák esetében is: gázszerelőként ajánlhatsz szépen dolgozó villanyszerelőt vagy asztalost, persze nyilván a kölcsönösség jegyében!

Online ügyintézés

Egyre jobban hozzászokunk ahhoz, hogy szinte mindent az interneten intézünk, így akár munkaidőben vagy éjszaka is haladni tudunk ügyes-bajos dolgainkkal. Egyéni, mikro- és kisvállalkozóként is érdemes elgondolkodnod azon, mennyi mindent oldhatnál meg online, az árajánlat adásától az időpontfoglaló rendszeren át az emailben elküldött számlákig. Nem is beszélve a bankkártyás fizetés lehetőségének bevezetéséről sem, amit manapság szintén egyre több ügyfél igényel!

Tippek, trükkök a szakitól

Ügyfeleid, megrendelőid éppen a fent említett szakemberhiány miatt a kisebb munkákhoz gyakran már meg sem kísérelnek mestert hívni, hanem egyszerűen nekiállnak – sok esetben megfelelő szaktudás és tapasztalat híján – az otthoni barkácsolásnak. Éppen ezért hosszú távon mindenképpen megtérülő ötlet lehet a közösségi média felületein vagy a honlapodon egy blog, esetleg egy „A mester válaszol” rovat elindítása, ahol nem csak tippeket, tanácsokat adhatsz az olvasóknak, de a kérdéseiket is megválaszolod. Tény, hogy mindez idő- és energiabefektetés, viszont biztosan mindenki szívesebben és előbb fordul egy olyan szakemberhez, aki tanácsaival számos esetben kisegítette már, mint egy vadidegenhez.

Extra szolgáltatások szerelés előtt és után

Rendkívül népszerű – és sok mesternél már magától értetődő – szolgáltatás a szerelést megelőző burkolás védőfóliával és más takaróelemekkel, a munka elkészülte után pedig a takarítás. Mindez nagyban megkönnyíti az ügyfelek dolgát, akiknek nem kell a mester(ek) távozása után még nagytakarításba is belefogniuk. A megrendelők hálásak lesznek azért is, ha a mester ajánlást ad, mit és hogyan érdemes letakarni, mire odaér. Sokan ugyanis nincsenek tisztában azzal, mekkora felfordulással jár például egy kazán-, illetve bojlercsere, vagy a vízvezetékek újrafektetése.

Képforrás: Shutterstock

Tetszett a cikk?

További cikkek a témában

Egyéni szolgáltatók Hogyan lehet a telefonod egyben a terminálod is?  ... A nyári szezon a szobafestők számára ez egyik legfontosabb időszak. Il...
Egyéni szolgáltatók Így építhetsz virágzó kertészetet és vállalkozást!... A tavasz nemcsak a kertek megújulásának ideje, hanem a kertészeké is. ...
Egyéni szolgáltatók Vízvezeték-szerelők januárja: fagyos rendszerek, s... Januárban a vízvezeték-szerelőket számos kihívás és feladat várhatja, ...

Legnépszerűbb

Egyéni szolgáltatók Hogyan lehet a telefonod egyben a terminálod is?  ... A nyári szezon a szobafestők számára ez egyik legfontosabb időszak. Il...
Egyéni szolgáltatók Így készülj a 2024-es évre, ha ügyvéd vagy közjegy... Az új év az ügyvédek és a közjegyzők számára mindig egy viszonylag nyu...
Egyéni szolgáltatók Vízvezeték-szerelők januárja: fagyos rendszerek, s... Januárban a vízvezeték-szerelőket számos kihívás és feladat várhatja, ...
Egyéni szolgáltatók Éves olajcsere: érdemes digitálisan is készülni az... Ahogy egyre kevesebb nap van hátra 2023-ból, úgy keresi fel egyre több...
Egyéni szolgáltatók Szállást adsz ki? Ezek a kihívások várhatnak rád j... Az év első hónapja nyugalmasabb időszak minden vállalkozás számára, ig...
Egyéni szolgáltatók Üdvözlünk a Vállalkozónában, ahol vállalkozói sike... Örömmel jelentjük be, hogy az elmúlt időszakban számos fejlesztést val...
A Vállalkozóna tartalmai a Mastercard® támogatásával jöttek létre