
5 tipp mesterembereknek, amiért az ügyfeleik igazán hálásak lesznek
Online foglalási naptár, pályázatfigyelő szolgáltatás vagy épp szerelés utáni takarítás, mint extra szolgáltatás bevezetése hosszútávon is számos ügyfelet csábíthat egy víz-, gáz-, klíma- vagy fűtésszerelő szakmában tevékenykedő mesterhez. Íme pár tipp szakiknak, amikkel igazán könnyű lesz kitűnni a versenytársak közül!
Pályázatfigyelés
Az utóbbi időben sorra jelennek meg a lakásfelújítással, nyílászárócserével és egyéb, épületkorszerűsítéssel kapcsolatos pályázati alkalmak. Bár sokan szívesen vennék igénybe ezeket a lehetőségeket, általában idő és/vagy szakértelem híján nincs módjuk követni a beadási határidőket, illetve elkészíteni a pályázati dokumentációt. Ha víz-, gáz-, klíma- vagy fűtésszerelőként akad a környezetedben olyan szakember, aki ezzel a területtel foglalkozik, érdemes összefognotok, és támogatni egymás vállalkozását például egy közös honlappal/menüponttal, vagy épp kölcsönös ajánlások útján.
Betelt a naptáram, de van megoldás!
Jelenleg számos szakterületen akkora a hiány a mesteremberekből, hogy a problémákkal küzdő ügyfelek olykor csak több hetes várakozási idő után kapnak időpontot egy-egy eszköz cseréjére, javítására, egy adott elem elkészítésére. Ha nem tudod belátható időn belül elvállalni a munkát, ajánlj magad helyett másik szakembert – olyat, aki hozzád hasonlóan megbízható! Nem csak a megrendelő, hanem a kollégád is hálás lesz érte, és legközelebb, hasonló helyzetben ő is téged fog ajánlani. Ugyanez igaz a hasonló területen dolgozó kollégák esetében is: gázszerelőként ajánlhatsz szépen dolgozó villanyszerelőt vagy asztalost, persze nyilván a kölcsönösség jegyében!
Online ügyintézés
Egyre jobban hozzászokunk ahhoz, hogy szinte mindent az interneten intézünk, így akár munkaidőben vagy éjszaka is haladni tudunk ügyes-bajos dolgainkkal. Egyéni, mikro- és kisvállalkozóként is érdemes elgondolkodnod azon, mennyi mindent oldhatnál meg online, az árajánlat adásától az időpontfoglaló rendszeren át az emailben elküldött számlákig. Nem is beszélve a bankkártyás fizetés lehetőségének bevezetéséről sem, amit manapság szintén egyre több ügyfél igényel!
Tippek, trükkök a szakitól
Ügyfeleid, megrendelőid éppen a fent említett szakemberhiány miatt a kisebb munkákhoz gyakran már meg sem kísérelnek mestert hívni, hanem egyszerűen nekiállnak – sok esetben megfelelő szaktudás és tapasztalat híján – az otthoni barkácsolásnak. Éppen ezért hosszú távon mindenképpen megtérülő ötlet lehet a közösségi média felületein vagy a honlapodon egy blog, esetleg egy „A mester válaszol” rovat elindítása, ahol nem csak tippeket, tanácsokat adhatsz az olvasóknak, de a kérdéseiket is megválaszolod. Tény, hogy mindez idő- és energiabefektetés, viszont biztosan mindenki szívesebben és előbb fordul egy olyan szakemberhez, aki tanácsaival számos esetben kisegítette már, mint egy vadidegenhez.
Extra szolgáltatások szerelés előtt és után
Rendkívül népszerű – és sok mesternél már magától értetődő – szolgáltatás a szerelést megelőző burkolás védőfóliával és más takaróelemekkel, a munka elkészülte után pedig a takarítás. Mindez nagyban megkönnyíti az ügyfelek dolgát, akiknek nem kell a mester(ek) távozása után még nagytakarításba is belefogniuk. A megrendelők hálásak lesznek azért is, ha a mester ajánlást ad, mit és hogyan érdemes letakarni, mire odaér. Sokan ugyanis nincsenek tisztában azzal, mekkora felfordulással jár például egy kazán-, illetve bojlercsere, vagy a vízvezetékek újrafektetése.
Képforrás: Shutterstock
További cikkek a témában



Legnépszerűbb






Ezt olvastad már?
Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom és praktikus tanács vár még rád, amit könnyedén hasznosíthatsz, hogy vállalkozásod még sikeresebb legyen!

