
A biogazdálkodás marketingje: hogyan csináld okosan és hitelesen?
Biogazdálkodó őstermelőként gyakran szembesülhetsz azzal, hogy bár a biotermékek iránti kereslet folyamatosan növekszik, a vevők mégsem értik pontosan, miért drágább egy ilyen zöldség vagy gyümölcs és miben más, mint a bolti. Vagyis a hatékony kommunikáció és az ügyes marketing számodra alapvető üzleti előny. Lássuk, miként teheted vonzóvá termékeidet, vállalkozásodat?
A vegyszermentesség, mint értékesítési előny
A biotermékeket meg kell fizetni, ezt már a vevők is tudják, azt azonban nem feltétlenül értik, hogy miért? Neked azonban nem az árkülönbségről, hanem a termékeid előnyeiről kell beszélned, méghozzá hitelesen!
Mesélhetsz például a komposztálás előnyeiről!
- Mesélj vevőidnek röviden az előállítás folyamatáról, hogyan jut el a vitamindús élelmiszer tőled egy család asztalára. Milyen plusz lépéseket teszel azért, hogy vegyszerezés helyett a biotrágyák és szerves trágyák is elegendő támogatást nyújtsanak? Hogyan lehet a természetes biológiai ciklusokra támaszkodni ahelyett, hogy mesterségesen beavatkoznánk a növekedési folyamatokba? Mondd el vásárlóidnak, hogy a termékeid nem tartalmaznak káros vegyszermaradványokat, így hosszú távon az egészségük megőrzéséhez járulsz hozzá.
- Hangsúlyozd az egészségtudatosságot és a hazai ízeket! Kiemelt minőség és frissesség. A biogazdálkodásból származó termények sok esetben intenzívebb ízűek, frissebbek és tápanyagban gazdagabbak.
- Erősítsd a bizalmat helyi termelőként! A személyes kapcsolat nagy érték a fogyasztók számára. A piacokon és online térben is ossz meg képeket, videókat a gazdaságodról, ezáltal is bemutathatod, hogyan termeszted a növényeket.

Hangsúlyozd a hazai ízeket!
Számít a külső!
Sokan a biotermékeket a kevésbé egységes, „csúnyább” formájú zöldségekkel azonosítják. Ezt a szemléletet is előnyödre fordíthatod pozitív kommunikációval:
- A külalak, mint marketingfogás: Tudasd vásárlóiddal, hogy a természetes formák nem a minőség hiányát jelentik, éppen a mesterséges beavatkozások nélküli termesztés eredményei. A tudatos fogyasztók tisztában vannak vele, hogy a görbe répától nem megijedni kell, hanem gyorsan lecsapni rá!
- Esztétikus elrendezés és csomagolás: A piacon, boltban vagy online üzletedben ügyelj arra, hogy a termékeid rendezett és hívogató módon legyenek bemutatva. Az egyedi csomagolás, például újrahasznosítható vagy lebomló tasakok és vászontáskák még inkább fenntarthatóvá teszik a termékedet, ezt a vásárlók értékelni fogják.
- Segítsd ügyfeleidet a vegyszermentes növényvédelemmel: Sokan szeretnének vegyszermentes kertészkedést folytatni, de nem tudják, hogyan kezdjenek hozzá. Segíts nekik! Ossz meg egyszerű növényvédelmi tanácsokat (például csalánleves vagy különböző bio permet használatával). Készíts rövid videót vagy jegyzetet arról, hogyan védekezzenek természetes módon a kártevők ellen.

A természetes, szabálytalan formák nem a minőség hiányát jelentik!
Digitális megoldások
A biogazdálkodók számára egyre fontosabb, hogy ne csak a termelésben, hanem az értékesítésben is alkalmazzanak modern eszközöket. Az alábbi technológiai fejlesztések segíthetnek növelni a bevételeidet:
- A saját weboldal és a közösségi média segít elérni a tudatos vásárlókat.
- Elektronikus fizetési lehetőségek: a kártyaelfogadás és az online fizetés előnyös, hiszen a vásárlók egyre inkább ezt preferálják, valamint megbízhatóságot sugall.
- Hűségprogramok és előfizetéses rendszer: hozz létre egy olyan rendszert, amelyben visszatérő vásárlóid kedvezményeket kaphatnak.
Fotók: Getty Images
További cikkek a témában



Legnépszerűbb






Ezt olvastad már?
Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom és praktikus tanács vár még rád, amit könnyedén hasznosíthatsz, hogy vállalkozásod még sikeresebb legyen!

