Fiatal pár komposztálja a kerti hulladékot egy fa komposztáló ládában, erdős háttérrel.
Piaci kiskereskedelem

A biogazdálkodás marketingje: hogyan csináld okosan és hitelesen?

Biogazdálkodó őstermelőként gyakran szembesülhetsz azzal, hogy bár a biotermékek iránti kereslet folyamatosan növekszik, a vevők mégsem értik pontosan, miért drágább egy ilyen zöldség vagy gyümölcs és miben más, mint a bolti. Vagyis a hatékony kommunikáció és az ügyes marketing számodra alapvető üzleti előny. Lássuk, miként teheted vonzóvá termékeidet, vállalkozásodat?

A vegyszermentesség, mint értékesítési előny

A biotermékeket meg kell fizetni, ezt már a vevők is tudják, azt azonban nem feltétlenül értik, hogy miért? Neked azonban nem az árkülönbségről, hanem a termékeid előnyeiről kell beszélned, méghozzá hitelesen!

Kéz vágódeszkáról zöldséget és tojáshéjat tesz komposztra, rothadó gyümölcsök között.

Mesélhetsz például a komposztálás előnyeiről!

     

  • Mesélj vevőidnek röviden az előállítás folyamatáról, hogyan jut el a vitamindús élelmiszer tőled egy család asztalára. Milyen plusz lépéseket teszel azért, hogy vegyszerezés helyett a biotrágyák és szerves trágyák is elegendő támogatást nyújtsanak? Hogyan lehet a természetes biológiai ciklusokra támaszkodni ahelyett, hogy mesterségesen beavatkoznánk a növekedési folyamatokba? Mondd el vásárlóidnak, hogy a termékeid nem tartalmaznak káros vegyszermaradványokat, így hosszú távon az egészségük megőrzéséhez járulsz hozzá.
  •  

  • Hangsúlyozd az egészségtudatosságot és a hazai ízeket! Kiemelt minőség és frissesség. A biogazdálkodásból származó termények sok esetben intenzívebb ízűek, frissebbek és tápanyagban gazdagabbak.
  •  

  • Erősítsd a bizalmat helyi termelőként! A személyes kapcsolat nagy érték a fogyasztók számára. A piacokon és online térben is ossz meg képeket, videókat a gazdaságodról, ezáltal is bemutathatod, hogyan termeszted a növényeket.

Férfi kezében frissen gyűjtött tojással teli kosár, körülötte tyúkok kapirgálnak a szabadban.

Hangsúlyozd a hazai ízeket!


Számít a külső!

Sokan a biotermékeket a kevésbé egységes, „csúnyább” formájú zöldségekkel azonosítják. Ezt a szemléletet is előnyödre fordíthatod pozitív kommunikációval:

     

  • A külalak, mint marketingfogás: Tudasd vásárlóiddal, hogy a természetes formák nem a minőség hiányát jelentik, éppen a mesterséges beavatkozások nélküli termesztés eredményei. A tudatos fogyasztók tisztában vannak vele, hogy a görbe répától nem megijedni kell, hanem gyorsan lecsapni rá!
  •  

  • Esztétikus elrendezés és csomagolás: A piacon, boltban vagy online üzletedben ügyelj arra, hogy a termékeid rendezett és hívogató módon legyenek bemutatva. Az egyedi csomagolás, például újrahasznosítható vagy lebomló tasakok és vászontáskák még inkább fenntarthatóvá teszik a termékedet, ezt a vásárlók értékelni fogják.
  •  

  • Segítsd ügyfeleidet a vegyszermentes növényvédelemmel: Sokan szeretnének vegyszermentes kertészkedést folytatni, de nem tudják, hogyan kezdjenek hozzá. Segíts nekik! Ossz meg egyszerű növényvédelmi tanácsokat (például csalánleves vagy különböző bio permet használatával). Készíts rövid videót vagy jegyzetet arról, hogyan védekezzenek természetes módon a kártevők ellen.

Kesztyűs kezek frissen szedett sárgarépát rendeznek egy fa ládába, szalmán.

A természetes, szabálytalan formák nem a minőség hiányát jelentik!


Digitális megoldások

A biogazdálkodók számára egyre fontosabb, hogy ne csak a termelésben, hanem az értékesítésben is alkalmazzanak modern eszközöket. Az alábbi technológiai fejlesztések segíthetnek növelni a bevételeidet:

     

  • A saját weboldal és a közösségi média segít elérni a tudatos vásárlókat.
  •  

  • Elektronikus fizetési lehetőségek: a kártyaelfogadás és az online fizetés előnyös, hiszen a vásárlók egyre inkább ezt preferálják, valamint megbízhatóságot sugall.
  •  

  • Hűségprogramok és előfizetéses rendszer: hozz létre egy olyan rendszert, amelyben visszatérő vásárlóid kedvezményeket kaphatnak.

Fotók: Getty Images

Tetszett a cikk?

További cikkek a témában

Piaci kiskereskedelem Képzett gazda lettél? De adózni hogy fogsz? 2025-től még kedvezőbbé vált az őstermelők adózása. Különösen jól ki l...
Piaci kiskereskedelem Őstermelői kisokos: minden, amit tudnod kell a regisztrációt... Szeretnél saját gazdaságot indítani, és érdekel, hogyan válhatsz hivat...
Piaci kiskereskedelem HIPA-számítás 2025-ben: szabályok, határidők és kedvezmények... Tudtad, hogy Magyarországon több mint 800 ezer vállalkozás fizet helyi...

Legnépszerűbb

Két kézműves egy műhelyben dolgozik, egyikük telefont, másikuk laptopot használ. Vállalkozz okosan Digitalizáció és webshop: hogyan boldogulhat ezzel egy egyén... A digitalizáció mára nemcsak a nagyvállalatok kiváltsága, hanem a legk...
Egy nő jegyzetel egy noteszba, miközben laptopot és telefont használ. Ügyvéd, könyvelő, adószakértő Így készülj a 2024-es évre, ha ügyvéd vagy közjegyző vagy!... Az új év az ügyvédek és a közjegyzők számára mindig egy viszonylag nyu...
Szerelő dolgozik a konyhai mosogató alatt, szerszámosládával a padlón. Egyéni szolgáltatók Vízvezeték-szerelők januárja: fagyos rendszerek, sürgős beav... Januári kihívások és megoldások vízvezeték-szerelőknek: Miért érdemes ...
Egy autószerelő ellenőrzi a motorolaj szintjét egy autó motorházteteje alatt. Egyéni szolgáltatók Éves olajcsere: érdemes digitálisan is készülni az utolsó ro... Ahogy egyre kevesebb nap van hátra 2023-ból, úgy keresi fel egyre több...
Egy sapkás, bakancsos nő hátizsákkal szelfizik egy havas, téli erdőben. Falusi szálláshely Szállást adsz ki? Ezek a kihívások várhatnak rád januárban... Fontos teendők és lehetőségek a magánszálláshely-kiadóknak januárban A...
Egy nő fordít egy "NYITVA" táblát az üzlet ablakában, jelezve, hogy a bolt nyitva van. Vállalkozz okosan Üdvözlünk a Vállalkozónában, ahol vállalkozói siker útját eg... Örömmel jelentjük be, hogy az elmúlt időszakban számos fejlesztést val...

Ezt olvastad már?

Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom és praktikus tanács vár még rád, amit könnyedén hasznosíthatsz, hogy vállalkozásod még sikeresebb legyen! 

Minden, amit tudni szeretnél a Demján Sándor-programról, de még nem kérdezted meg
Saját, kulcsrakész vagy piactér: milyen legyen a webáruházad?
Vállalkozz okosan Minden, amit tudni szeretnél a Demján Sándor-programról, de ... Szeretnéd kisvállalkozásodat digitálisan fejleszteni és bővíteni, de nehéz ...
webáruház értékesítés Vállalkozz okosan Saját, kulcsrakész vagy piactér: milyen legyen a webáruházad... Ha már világossá vált számodra, hogy az online tér is jó üzleti lehetőséget...
Érdekel további tartalom! Nem kérem az ajánlást
A Vállalkozóna tartalmai a Mastercard® támogatásával jöttek létre