ZöldZóna

„A fenntarthatóság közvetetten térül meg a kkv-k számára” 

Nem érdemes a fenntarthatóságra, mint azonnal és forintokban közvetlenül megtérülő ügyként tekinteni – vallja a siroki Halháza Vendégház vezetője, aki természetesnek gondolja, hogy ezekkel a témákkal foglalkozni kell, a mindennapok része a környezettudatosság. 

A tíz éve alakult Halháza Vendégház már az első lépések megtételekor a fenntarthatóságot tartotta szem előtt, hiszen a kialakításkor újrahasznosított építési anyagot használtak, a lakberendezési tárgyak pedig szinte mind felújítottak és fából készültek.

A környezet és a vendégház is zöld. Fotó: Halháza Vendégház

Emellett az energiahatékonyság jegyében egyebek közt napelemmel biztosítják az energiaszükségletüket, a fűtést pedig gáz helyett fával, illetve részben a napelemmel megtermelt árammal biztosítják.

A locsoláshoz a vizet a vendégház területén lévő kútból biztosítják, tisztítószerekből pedig csak biót használnak. 

 A vendégház a helyi termelőkre is támaszkodik: saját étteremmel nem rendelkeznek, de reggelit és opciósan piknik kosarat készítenek a vendégeiknek, amelybe a helyi termelőktől származó alapanyagokat és feldolgozott élelmiszereket tesznek: sajtokat, szörpöket, borokat, joghurtokat, lekvárokat. 

 „Semmi varázslat nincs ebben, mi ebben nőttünk fel, nekünk ez természetes”

– mondja Tarjányi Patrícia, a Halháza Vendégház alapítója, vezetője. Hozzáteszi, régen is így csináltak mindent, de akkor nem fenntarthatónak hívták, hanem a mindennapoknak. Most pedig sokan azért szeretik őket, mert a gyerekkorukat idézik a berendezési tárgyak, mindenki megszerette és élvezi, hogy fával is be lehet fűteni. A 7 ezer négyzetméteres területen lévő természetes tó pedig mindenki nagy kedvence. 

Fenntartható nyugalom. Fotó: Halháza Vendégház

 Az elmúlt tíz évben folyamatosan követték az új trendeket, például az elsők között telepítettek napelemeket. Ezekkel kapcsolatban Tarjányi Patrícia azt hangsúlyozta, hogy a megtérülést máshonnan érdemes várni. 

 „A fenntarthatósággal kapcsolatos lépések nem közvetetten jelentenek majd hasznot. Tőlünk a természetközeliséget várják el, ezért alapvetőnek tartjuk ezeket a lépéseket. A vendégeink elégedettsége pedig az ajánlásokon keresztül újabb és újabb vendégeket vonz be. Amellett, hogy ez plusz bevételt jelent, sokkal fontosabb, hogy vendégeink elégedetten távoznak tőlünk és reményeink szerint újra visszatérnek hozzánk”

– teszi hozzá. 

 A vendégház vezetője ezek alapján azt javasolja a kkv-knak, hogy a fenntarthatóságot ne úgy képzeljék el, hogy az forintosítható hasznot hajt. Fontos a példamutatás, és csinálják úgy, hogy természetes legyen, és ne menjen át greenwashingba, azaz zöldre festésbe. 

Mi az a greenwashing? 

A greenwashing egy marketingstratégia, amelyben egy vállalat környezetbarátnak tünteti fel magát vagy termékeit anélkül, hogy valódi fenntarthatósági intézkedéseket tenne. Ez a fogyasztók félrevezetésére szolgál, hogy környezettudatosabbnak tűnjön, mint amilyen valójában. 

 

Tetszett a cikk?

További cikkek a témában

ZöldZóna Felmérés: mennyire zöld a magyar bankszektor?  A globális fenntarthatósági törekvések központi eleme a pénzügyi szekt...
ZöldZóna Öt tipp arra, hogyan tedd még zöldebbé vállalkozásod  ... A fenntarthatóság egyre fontosabb szerepet kap a fogyasztók döntéseibe...
ZöldZóna Környezeti fenntarthatóság: versenyelőny a zöld működés? ... Az éghajlatváltozás, a környezetvédelem és a társadalmi felelősségváll...

Legnépszerűbb

Szépségipar Hogyan szolgáld ki az impulzus-hajnyírásra járó férfiakat?... A férfiak fodrászati szokásai sokban különböznek a nőkétől, különösen ...
Ügyvéd, könyvelő, adószakértő Így készülj a 2024-es évre, ha ügyvéd vagy közjegyző vagy!... Az új év az ügyvédek és a közjegyzők számára mindig egy viszonylag nyu...
Egyéni szolgáltatók Vízvezeték-szerelők januárja: fagyos rendszerek, sürgős beav... Januárban a vízvezeték-szerelőket számos kihívás és feladat várhatja, ...
Egyéni szolgáltatók Éves olajcsere: érdemes digitálisan is készülni az utolsó ro... Ahogy egyre kevesebb nap van hátra 2023-ból, úgy keresi fel egyre több...
Falusi szálláshely Szállást adsz ki? Ezek a kihívások várhatnak rád januárban... Az év első hónapja nyugalmasabb időszak minden vállalkozás számára, ig...
Vállalkozz okosan Üdvözlünk a Vállalkozónában, ahol vállalkozói siker útját eg... Örömmel jelentjük be, hogy az elmúlt időszakban számos fejlesztést val...

Pop up

Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom vár rád! Olvastál már például arról, mi a különbség az Y és a Z generáció pénzköltési szokásai között?

Első választási lehetőség
Vállalkozz okosan Mire és hogyan költenek az Y és a Z-generáció tagjai?   ... A digitális technológia és annak minden velejárója jelentősen felforgatta a...
Érdekel további tartalom! Nem kérem az ajánlást
A Vállalkozóna tartalmai a Mastercard® támogatásával jöttek létre