
A megbízhatóság fél siker az ügyfélkör bővítéséhez
A megbízhatóság nem merül ki a pontos munkavégzésben. Az ügyfelek elvárják a hiteles kommunikációt és a precizitást is, ezeket is támogatják az olyan digitális megoldások, amelyek a mindennapi munkádban is segítenek.
Alapvető elvárás a megbízhatóság
Korszerű szakember szeretnél lenni? A szaktudás és a korrekt árképzés mellett légy pontos, tartsd magad a megbeszéltekhez, valamint kommunikálj proaktívan! Ebben segít, ha mobilodon mindent egy kézben tudsz tartani, a naptártól, jegyzeteken át a fizetésig és fizettetésig, azaz SoftPOS-megoldásokig.
Ha így teszel, a pozitív ügyfélvisszajelzések és az ismerősöknek való ajánlások fontos szerepet játszanak majd sikeres vállalkozásod felépítésében.
Így építhetsz stabil ügyfélkört
- Ne csak dolgozz, kommunikálj is! A folyamatos kommunikáció a megrendelővel – például arról, hogy mikor érsz oda – sokat javíthat az üzleti kapcsolataidon.
- Dolgozz precízen! Ha pontos vagy és a munkád minőségére is ügyelsz, az ügyfelek is jobban fogják értékelni a szolgáltatásaidat.
- Légy jelen online! Egy weboldal, Facebook-oldal vagy Instagram-profil nélkül ma már nem tűnsz igazán megbízhatónak.
- Gyűjts és kezelj véleményeket! Készíts cégednek egy ingyenes cégprofilt (például a Google Cégprofilon), majd kérd meg ügyfeleidet, hogy hagyjanak pozitív visszajelzést, amennyiben elégedettek voltak szolgáltatásaiddal. Ezt akár a Facebook-oldaladon is megtehetik.
Ugye időben érkezel?
Ne hagyatkozz a fejedben tartott naptárra! A többórás vagy esetenként több napos késés az egyik legkiábrándítóbb viselkedés, amit a megbízók jogosan kérhetnek számon a vállalkozón. Mit tehetsz ellene? Használj digitális eszközöket, hogy pontosan meg tudd szervezni munkanapjaidat, akár hetekkel előre! 15 percen túli késésedet feltétlenül jelezd előre.
- Használj online naptár alkalmazásokat! A Google Naptár vagy az Outlook segít abban, hogy pontosan lásd az egyeztetett időpontokat.
- Automatikus emlékeztetők! Egy SMS vagy e-mail emlékeztető segíthet, hogy se te, se az ügyfeleid ne feledkezzetek meg az időpontról.
- Navigáció és útvonaltervezés! A Waze vagy a Google Maps használata segít elkerülni a forgalmi dugókat, így nagyobb eséllyel érsz oda időben.
Hogyan légy profi és modern szakember?
A digitális eszközök nemcsak az időbeosztásodat segítik, hanem a marketingstratégiádat is erősítik.
- Elektronikus és kártyás fizetés bevezetése
Egyre több ügyfél várja el, hogy ne csak készpénzzel, hanem bankkártyával vagy más digitális fizetési módokon is fizethessen. Egy mobil POS-terminál vagy online fizetési lehetőség megbízhatóságot és professzionális képet sugall. Ráadásul az elektronikus fizetések átláthatóbbá és gyorsabbá teszik a pénzügyi adminisztrációt, csökkentve a készpénzkezelésből adódó kockázatokat. - Digitális számlázás
Az olyan eszközök, mint a Szamlazz.hu vagy a Billingo segítenek a könyvelés egyszerűsítésében. - Automatizált árajánlatkérés
Egy egyszerű weboldalon keresztül az ügyfelek azonnal kérhetnek árajánlatot. Természetesen nem minden munkánál használható, sok esetben megkerülhetetlen a személyes megjelenés az ajánlatkéréssel. (A profi árajánlat elkészítéséhez néhány tippet is adunk itt.)
A technológia fejlődésével egyre többen keresnek olyan szakembert, aki gyors, pontos és a modern kor elvárásaihoz is igazodik – légy te az a szaki, akit tovább ajánlanak, aki nemcsak jól dolgozik, hanem az ügyfelek kedvében is jár!
Fotó: Getty Images
További cikkek a témában



Legnépszerűbb






Ezt olvastad már?
Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom és praktikus tanács vár még rád, amit könnyedén hasznosíthatsz, hogy vállalkozásod még sikeresebb legyen!

