Szépségipar

„A szépség angyala” – világhírű kozmetikusok magyar gyökerekkel

Bár nem gondolnánk, de Ilcsi nénin kívül több, világhírnévre szert tett szépségipari ikon is magyar felmenőkkel rendelkezik. Ilyen például Estée Lauder, aki anyai ágon Sátoraljaújhelyhez kötődik, de Erno Laszlo is, akinek hollywoodi kozmetikai szalonjában olyan hírességek adták egymásnak a kilincset, mint Greta Garbo, Marilyn Monroe vagy Audrey Hepburn. Íme a leghíresebb kozmetikusok, akik nemzetközi szinten is ismertté váltak a kozmetikai-szépségápolási területen.

A Kispofozótól Dubajig

Ki ne hallott volna Ilcsi néniről, azaz Molnár Dánielnéről, aki öko és bio készítményeivel korát – és a nemzetközi trendeket is jóval – megelőzve az elmúlt évtizedek egyik leghíresebb magyar kozmetikusává vált?

Pályáját még az ötvenes években a kozmetikai ellátáshiány és saját szakmai igényessége indította útjára. Négy nyelven beszélt, folyamatosan képezte magát és nemzetközi kongresszusokat látogatott, miközben természetes alapú növényi készítményeit egyre több kozmetikus kereste. Előrukkolt egy Kispofozónak keresztelt elektrokozmetikai géppel is, neve pedig mára igazi brand lett a szakmában, olyannyira, hogy 2006-ban még Dubajban is nyílt egy exkluzív Ilcsi szalon.

Stefánia hercegnő és Jackie Kennedy

Dr. László Ernő kozmetológus-bőrgyógyász, későbbi üzletember 1939-ben emigrált Magyarországról az USA-ba. Erdélyben született és első két neves páciense – még Budapesten – a pattanásaival küzdő Stefánia hercegnő és a kor híres színésznője, Gombaszögi Frida volt, akinek arcán egy lövedék okozott súlyos sebhelyet. Már a ’20-as években is a szépség angyalának nevezték, később pedig egyenesen ünnepelt sztárrá vált az USA-ban.

Hollywoodi kozmetikai szalonjában olyan hírességek adták egymásnak a kilincset, mint Jackie Kennedy, Greta Garbo, Marilyn Monroe vagy Audrey Hepburn. Ő használt először gyümölcssavakat a szépségápolásban, s ötvözte a gyógyítás és a kozmetológia módszereit.

 

Sztárokat kezelt, és közben ő maga is sztárrá vált. 1973-ban Svájcban hunyt el, de Erno Laszlo néven futó termékei ma is megtalálhatók és igen keresettek – természetesen a prémium kategóriás kozmetikumok között.

Estée Lauder, sátoraljaújhelyi felmenőkkel

Nem véletlen az sem, hogy a Josephine Esther Mentzer néven született, és később Estée Lauderként világhírűvé vált kozmetikai ikon is Magyarországot tekintette őshazájának, hiszen édesanyja 1897-ben emigrált Magyarországról az Egyesült Államokba öt gyermekével együtt. Bár ő maga nem beszélte a nyelvet, önéletrajzi könyvében igazi magyar szépségként emlegeti édesanyját, anyai nagyszülei pedig Sátoraljaújhelyen éltek.

Képforrás: ernolaszlo.com

Tetszett a cikk?

További cikkek a témában

Szépségipar Influnszerek a Vállalkozónán: a szépségipar innovátorai... Az elmúlt években a technológiai fejlődés és a fogyasztói szokások vál...
Szépségipar Hogyan szolgáld ki az impulzus-hajnyírásra járó férfiakat?... A férfiak fodrászati szokásai sokban különböznek a nőkétől, különösen ...
Szépségipar Mi mindenre jó az AI, ha fodrászként dolgozom?  Jól menő fodrászként a hajszobrászat a munka csak egyik részét teszi k...

Legnépszerűbb

Vállalkozz okosan Üdvözlünk a Vállalkozónában, ahol vállalkozói siker útját eg... Örömmel jelentjük be, hogy az elmúlt időszakban számos fejlesztést val...
Ügyvéd, könyvelő, adószakértő Így készülj a 2024-es évre, ha ügyvéd vagy közjegyző vagy!... Az új év az ügyvédek és a közjegyzők számára mindig egy viszonylag nyu...
Egyéni szolgáltatók Vízvezeték-szerelők januárja: fagyos rendszerek, sürgős beav... Januárban a vízvezeték-szerelőket számos kihívás és feladat várhatja, ...
Egyéni szolgáltatók Éves olajcsere: érdemes digitálisan is készülni az utolsó ro... Ahogy egyre kevesebb nap van hátra 2023-ból, úgy keresi fel egyre több...
Falusi szálláshely Szállást adsz ki? Ezek a kihívások várhatnak rád januárban... Az év első hónapja nyugalmasabb időszak minden vállalkozás számára, ig...
Vállalkozz okosan Üdvözlünk a Vállalkozónában, ahol vállalkozói siker útját eg... Örömmel jelentjük be, hogy az elmúlt időszakban számos fejlesztést val...

Ezt olvastad már?

Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom és praktikus tanács vár még rád, amit könnyedén hasznosíthatsz, hogy vállalkozásod még sikeresebb legyen! 

Tudtad, mi a különbség az Y és a Z generáció pénzköltési szokásai között?
Szeretnéd tudni, mikor érdemes bővítened a válallkozásod?
Vállalkozz okosan Mire és hogyan költenek az Y és a Z-generáció tagjai?   ... A digitális technológia és annak minden velejárója jelentősen felforgatta a...
Vállalkozz okosan Mikor jött el az ideális időpont a vállalkozásod bővítésére?... A vállalkozás bővítése jelentős mérföldkő, de nagy teher is lehet minden vá...
Érdekel további tartalom! Nem kérem az ajánlást
A Vállalkozóna tartalmai a Mastercard® támogatásával jöttek létre