Vállalkozz okosan

Alapelvárás és természetes igény lett Magyarországon a kártyaelfogadás

A magyarok döntő többsége, 83 százaléka szívesebben vásárol olyan helyen, ahol bankkártyát is elfogadnak és szinte ugyanennyien el is várják, hogy a boltokban, illetve a különböző szolgáltatóknál lehetőségük legyen elektronikusan is fizetni – derül ki a Készpénzmentes Zóna kérésére készített legújabb kutatásból.

A nem reprezentatív, több mint 200 fő megkérdezésével készült online felmérés során fogyasztókat kérdeztek a digitalizált fizetés és a készpénzmentességhez kapcsolódó vásárlói szokásaikról. A kutatásból kiderült, a válaszadók többségénél (66 százalék) fontos szerepet játszik, hogy vásárláskor, illetve különböző szolgáltatások választásakor olyan helyre menjen, ahol bankkártyát is elfogadnak, mert 77 százalékuk jobban szeret kártyával fizetni, mint készpénzzel. 83 százalékuk hetente többször is használja a kártyáját, több mint felük (58 százalék) pedig napi szinten fizet elektronikusan a vásárlásaik alkalmával, így nem meglepő, hogy szívesebben is térnek be olyan üzletbe, ahol bankkártyát is elfogadnak; sőt 82%-uk el is várja, hogy a boltokban, különböző szolgáltatóknál digitálisan is fizethessen.

A koronavírus-járvány és az annak kapcsán bevezetett korlátozások, higiéniás szabályok, illetve az elővigyázatosság fontossága is hatással volt a megváltozott fizetési szokásainkra, amit jól mutat a kutatás erre vonatkozó eredménye is: a megkérdezettek 43 százaléka ma már 5 ezer forintnál is kevesebb készpénzt hord magánál a tárcájában. 81 százalékuknak meggyőződése, hogy a kártyaelfogadás napjainkra alapelvárás és természetes igény lett, éppen ezért az a szolgáltató, amelyik nem biztosítja a digitális fizetés lehetőségét, szerintük elavult, fejlődni képtelen és egyáltalán nem törődik a vásárlói/vendégei igényeivel (82 százalék).

Arra a kérdésre, hogy miért részesítik előnyben a kártyát a készpénznél – a járványügyi szempontokon túl –, a legtöbben azt válaszolták, hogy mert egyszerűbb, mint a címletekkel, illetve az aprókkal bajlódni (80 százalék), és mert szerintük egyenesen ciki 2022-höz közeledve még mindig készpénzt számolgatni (68 százalék). Sőt, 57 százalékukat kifejezetten dühíti, ha azzal szembesül egy boltban vagy egy szolgáltatás igénybevételekor, hogy nem rendezheti kártyával a kiadásait.

Bár 2021. január 1-től hazánkban az online kasszával rendelkező kereskedőknek biztosítaniuk kell legalább egyféle elektronikus fizetési lehetőséget, a megkérdezettek többsége ezt a kötelezettséget még szélesebbre terjesztené és szinte valamennyi kereskedő számára előírná. 81 százalékuk válaszolt úgy, hogy szükséges lenne bővíteni a kártyaelfogadók számát, mert a jelenleginél is több boltban/szolgáltatónál fizetne inkább kártyával készpénz helyett, ha lehetősége lenne rá (76 százalék).

Képforrás: Shutterstock

Tetszett a cikk?

További cikkek a témában

Vállalkozz okosan Nincs bankkártya, nincs forgalom? Hogyan válassz szolgáltató... Egy átlagos magyar vásárló 100 ezer forintból csupán 4 ezret költ el o...
Fiatal nő a monitor előtt ül és logót tervez. Vállalkozz okosan A márka, ami elad – építs arculatot okosan! Miért van az, hogy bizonyos cégek valahogy „bevésődnek” a fogyasztók a...
Webáruház rendelését kezeli egy munkatárs Vállalkozz okosan Webshopod van? Így adózz precízen e-kereskedőként! Szinte minden egyes, adóellenőrzésen átesett e-kereskedőt megbírságolt...

Legnépszerűbb

Két kézműves egy műhelyben dolgozik, egyikük telefont, másikuk laptopot használ. Vállalkozz okosan Digitalizáció és webshop: hogyan boldogulhat ezzel egy egyén... A digitalizáció mára nemcsak a nagyvállalatok kiváltsága, hanem a legk...
Egy nő jegyzetel egy noteszba, miközben laptopot és telefont használ. Ügyvéd, könyvelő, adószakértő Így készülj a 2024-es évre, ha ügyvéd vagy közjegyző vagy!... Az új év az ügyvédek és a közjegyzők számára mindig egy viszonylag nyu...
Szerelő dolgozik a konyhai mosogató alatt, szerszámosládával a padlón. Egyéni szolgáltatók Vízvezeték-szerelők januárja: fagyos rendszerek, sürgős beav... Januári kihívások és megoldások vízvezeték-szerelőknek: Miért érdemes ...
Egy autószerelő ellenőrzi a motorolaj szintjét egy autó motorházteteje alatt. Egyéni szolgáltatók Éves olajcsere: érdemes digitálisan is készülni az utolsó ro... Ahogy egyre kevesebb nap van hátra 2023-ból, úgy keresi fel egyre több...
Egy sapkás, bakancsos nő hátizsákkal szelfizik egy havas, téli erdőben. Falusi szálláshely Szállást adsz ki? Ezek a kihívások várhatnak rád januárban... Fontos teendők és lehetőségek a magánszálláshely-kiadóknak januárban A...
Egy nő fordít egy "NYITVA" táblát az üzlet ablakában, jelezve, hogy a bolt nyitva van. Vállalkozz okosan Üdvözlünk a Vállalkozónában, ahol vállalkozói siker útját eg... Örömmel jelentjük be, hogy az elmúlt időszakban számos fejlesztést val...

Ezt olvastad már?

Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom és praktikus tanács vár még rád, amit könnyedén hasznosíthatsz, hogy vállalkozásod még sikeresebb legyen! 

Minden, amit tudni szeretnél a Demján Sándor-programról, de még nem kérdezted meg
Saját, kulcsrakész vagy piactér: milyen legyen a webáruházad?
Vállalkozz okosan Minden, amit tudni szeretnél a Demján Sándor-programról, de ... Szeretnéd kisvállalkozásodat digitálisan fejleszteni és bővíteni, de nehéz ...
webáruház értékesítés Vállalkozz okosan Saját, kulcsrakész vagy piactér: milyen legyen a webáruházad... Ha már világossá vált számodra, hogy az online tér is jó üzleti lehetőséget...
Érdekel további tartalom! Nem kérem az ajánlást
A Vállalkozóna tartalmai a Mastercard® támogatásával jöttek létre