Ott azért még nem tartunk, hogy a mesterséges intelligencia által irányított robotkarok vágják a hajat, vagy igazítják meg a frizurákat, de a AI (mesterséges intelligencia) által támogatott digitális megoldásokkal a fodrászok is sokat tudnak profitálni. Cikkünkben azt vizsgáljuk, hogy segítheti vállalkozásod az egyre több helyen megjelenő technológia.
A mesterséges intelligenciával támogatott digitális megoldások számotokra is több lehetőséget nyújtanak arra, hogy fejlődjetek. Sokféle módon hasznosíthatod az AI-t, de csak akkor, ha türelmesen és körültekintően csinálod. De milyen lehetőségeid vannak? Vegyünk néhány példát.
Kiterjesztett valóság
Képzeld el, hogy vendéged az új frizuráját még a fodrászatba lépés, vagy a hajvágás megkezdése előtt kipróbálhatja. A kiterjesztett valóságon (augmented reality) alapuló, mesterséges intelligenciával támogatott alkalmazások éppen ezt teszik. Különböző hosszúságokat, színeket és stílusokat próbálhatnak ki ügyfeleid, ezzel megkönnyítve a választást. Ennek a virtuális élménynek köszönhetően te is jobban képben leszel ügyfeleid igényeivel és a végeredmény is biztosabb tetszést arat majd. Miért ne kínálnál Te is ilyesmit a kuncsaftjaidnak?
De ugyanez az eszköz akár továbbképzése is alkalmazható. Legyen szó akár VR-szemüvegről, akár telefonos alkalmazásról, a mesterséges intelligenciával megtámogatott, élmény alapú alkalmazásokkal új szakmai trükkök érhetők el, a készségek is fejleszthetők.
Személyre szabott tippek
Ahány vendég, annyiféle igény és stílus, és persze ezek folyamatosan változnak. Egy-egy újabb stílus kitalálásánál viszont már nem csak a saját, vagy vendéged képzelőerejét lehet használni. Az AI algoritmusok különböző tényezőket elemeznek, amelyek segítségével olyan személyre szabott javaslatokat tudnak nyújtani, amelyek jobban passzolnak vendéged arcformájához, bőrtípusához, bőrtónusához is. Így olyan terveket hozhatsz létre, melyek kiemelik az ügyfeleid természetes szépségét és növelik önbizalmukat.
Napi teendőknél is
A gyors és egyszerű időpontfoglalás elengedhetetlen a hatékonyság növeléséhez, ezért ezen a területen is érdemes segítségül hívni a mesterséges intelligenciát. Az AI-alapú időpontfoglaló rendszerek ugyanis figyelembe veszik a korábbi adatokat, ügyfélpreferenciákat és munkabeosztásodat is. Ezzel elkerülhetők az időpontütközések, a koordináció is egyszerűbb, te pedig a hajvágásra koncentrálhatsz.
A zökkenőmentes kiszolgáláshoz és ügyfélélményhez elengedhetetlen, hogy mindig megfelelő minőségű és mennyiségű eszköz legyen kéznél, legyen szó akár samponról, akár más hajformázó szerekről. A mesterséges intelligencia képes automatizálni ezen termékek beszerzését. A megfelelő információk rendelkezésre állása esetén előre tudja jelezni, hogy mikor fogysz ki ezekből, akár automatikusan le is tudja adni a rendelést. Ezzel megakadályozható az anyaghiány és a túlkészletezés is, nem mellesleg a költségek csökkentése és a jobb nyomonkövetés is megvalósulhat.
A fodrászati eszközök és berendezések megfelelő karbantartását sem szabad elhanyagolni, ha nem szeretnéd, hogy a mestermunkát azért ne lehessen befejezni, mert a hajszárító éppen akkor füstöl el. Ma már elérhetők olyan prediktív karbantartó szolgáltatások, amelyek az AI segítségével képesek a használati szokások alapján megjósolni, hogy mikor mehet tönkre egy műszaki berendezés, és javaslatot is tesz az időszaki karbantartásra, hogy ez ne fordulhasson elő.
A hosszútávú sikerhez azonban nemcsak hibátlan gépek, kellő mennyiségű és minőségű segédanyag, de stabil, hűséges ügyfélkör is szükséges. Ehhez a kapcsolatok építése, ápolása is elengedhetetlen, ebben nyújthatnak segítséget vállalkozásodnak azok a CRM (ügyfélkapcsolat-kezelési) rendszerek, amelyek a korábbi igényeket, preferenciákat is nyomon követik. Az adatok elemzésével a személyre szabott ajánlatokat, akciókat lehet vele összeállítani, emellett az ügyfélszolgálat egy részét is rájuk bízhatod, ezzel pedig erősödhet az elköteleződés.
Mire figyelj?
Fontos szem előtt tartanod, hogy sikereket csak a technológia felelősségteljes használatával érhetsz el. Az AI alkalmazásával járó potenciális veszélyek közé tartozik a személyes adatok védelmének kérdése, valamint az, hogy a túlzottan technológia-függő megoldások esetleg elvonhatják a figyelmet a személyes kapcsolatépítés fontosságáról. Az AI hatékony bevezetése tehát nem csupán technológiai, hanem etikai megfontolásokat is igényel, biztosítva, hogy az innováció javítsa, ne pedig korlátozza a szolgáltatás minőségét és emberközpontúságát.
Borítókép: Getty Images
További cikkek a témában
Legnépszerűbb
Pop up
Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom vár rád! Olvastál már például arról, mi a különbség az Y és a Z generáció pénzköltési szokásai között?