A digitalizálódó világ nemcsak a nagy szállodákat, hanem a kisebb, falusi magánszállásadókat is folyamatosan kihívások elé állítja A vendéglátásban is új korszak kezdődött, amely egyben új lehetőségeket kínál a magánszállásadóknak. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány tanácsot, amelyek a higiénikusabb működésben segíthetnek a falusi szállásadóknak
Az általunk felsorolt lépések segítenek a biztonságos és vonzó környezet kialakításában, és hozzájárulnak ahhoz is, hogy a falusi szálláshelyek az előnyükre fordíthassák a szigorúbb higiéniai körülményeket. Emellett a vendéglátás új korszakában is versenyképesek maradjanak, növelve az ügyfélélményt és elősegítve a fenntartható működést.
Szigorú higiéniai protokollok bevezetése
A vendégek biztonságérzetének növelése érdekében rendkívül fontos a megerősített takarítási protokollok alkalmazása.
A gyakori kézmosás, a felületfertőtlenítés, különösen a sokat használt területeken, mint a kilincsek és közös helyiségek, elengedhetetlenek.
Használj erős fertőtlenítőszereket és modern technológiákat, például UV-C fényeket, amelyek segítenek a vírusok és baktériumok hatékony eltávolításában.
Érintésmentes technológiák alkalmazása
Az érintkezés minimalizálása kulcsfontosságú, ezért, ha még nem tetted, vezess be érintésmentes be- és kijelentkezési lehetőségeket, kulcs nélküli beléptető rendszereket, és biztosíts lehetőséget az érintésmentes fizetésre, illetve már a honlapodon kínálj fel kártyás, online tárcás fizetési lehetőséget. Ezek a technológiák nemcsak a higiénikus működést biztosítják, de növelik a vendégek kényelmét is.
Rugalmas foglalási politika
A pandémia idején vezették be a szállásadók a rugalmasabb foglalási feltételeket, amelyek azonban a mai napig velünk maradtak. Sok tulajdonos terjesztette ki a lemondási időszakot, a váratlan betegségekre tekintettel, így a vendégek több időt kaphattak a döntésre, hogy végül utaznak vagy sem.
Van, ahol az érkezés előtti napokban is le lehet mondani díjmentesen a foglalást.
A szállásadók elkezdték ajánlani vagy akár az árba belekalkulálni az utazási biztosítást, ami fedezeti védelmet nyújtott a váratlan események, például betegség vagy járvány miatti törlés esetén.
Ezen kívül javították a kommunikációjukat a vendégek felé, rendszeresen tájékoztatva őket a helyi egészségügyi előírásokról és a szálláshelyen érvényes speciális intézkedésekről, ez a szokás sokaknál a mai napig megmaradt.
Ezek változások elsősorban a bizonytalanságok kezelésére jó eszközök, amely szállásadói oldalról kihívásokat tartogat ugyan, de a vendégek számára fontos, hogy változó körülményeik mellett is bizalommal tervezzék meg utazásukat.
Technológiai fejlesztések és innováció
A falusi szállások is profitálhatnak a technológiai fejlesztésekből. Telepíts IoT eszközöket, amelyek segítenek a szobák tisztaságának és foglaltságának nyomon követésében, valamint digitális vendégkönyveket, amelyekkel papírmentesen gyűjtheted vendégeid visszajelzéseit és kéréseit.
Személyzet képzése és egészségbiztonság
Rendszeres képzésekkel és tájékoztatásokkal biztosíthatod, hogy a személyzet teljes mértékben tisztában legyen az új higiéniai protokollokkal és az egészségügyi előírásokkal. Bátorítsd őket, hogy betegség esetén maradjanak otthon, ezzel is védve a vendégidet és kollégákat.
Nyílt és átlátható kommunikáció
Fontos, hogy proaktívan kommunikál az egészségügyi és biztonsági intézkedéseit minden elérhető csatornán keresztül. Ez növeli a vendégek bizalmát és segít abban, hogy átgondolt döntéseket hozzanak a foglalásukkal kapcsolatban.
Költségek és megtérülés
Jogosan merülhet fel benned a kérdés, hogy mindez mekkora befektetést igényel, és mikor térül majd meg? Az újításokkal kapcsolatos költségek magukban foglalhatják a technológiai eszközök beszerzését és az alkalmazottak képzését, ezek mind kiadást jelentenek. Egy érintésmentes bejelentkezési rendszer, UV-C fények beszerzése vagy a digitális fizetési lehetőségek bevezetése néhány százezer forinttól egészen több millió forintig terjedhet a szálláshelyed nagyságától és a választott technológiáktól függően.
Mindez rajtad múlik, és egyáltalán nem biztos, hogy mindenen egyszerre kell változtatnod.
Ezek a beruházások kezdetben lehet, hogy nagy kiadásokkal járnak, de hosszú távon megtérülnek, hiszen növelik a vendégek biztonságérzetét, javítják az ügyfélélményt és csökkentik a működési költségeket, például a személyzeti ráfordítás csökkenésével. A beruházások megtérülési ideje változó, általában egy-három év között mozog, ez természetesen függ a vendégforgalomtól és persze az üzleti modelltől is, amit te követsz.
További cikkek a témában
Legnépszerűbb
Ezt olvastad már?
Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom és praktikus tanács vár még rád, amit könnyedén hasznosíthatsz, hogy vállalkozásod még sikeresebb legyen!