
Hogyan használd ki a februárt kertészként?
A kertészek számára a téli hónapok, főleg a január és a február általában csendesebb időszakot jelentenek. A természet nyugalomban van, a növények téli álmot alszanak, nem meglepő, hogy a megrendelések száma is csökken ilyenkor. A lassabb hónapokban sem kell tétlenkedni, éppen ellenkezőleg! Itt a remek lehetőség arra, hogy új terveket készíts, megerősítsd marketing-tevekénységeidet, és digitális szempontból is előre lépj.
Évértékelés és stratégiai tervezés
Az év eleje kiváló alkalom arra, hogy visszatekints az elmúlt esztendőre és levond a tanulságokat. Mi működött jól? Mi az, amit jobban lehetett volna csinálni? Az évértékelés során érdemes átnézni a bevételi adatokat és a költségvetést, az ügyfelek visszajelzéseit, a sikeres projektek és a kudarcok tanulságait. Ezután határozz meg konkrét célokat a következő évre. Ilyen lehet például az online jelenlét növelése, az új ügyfélkör vagy az új szolgáltatások bevezetése.
Így erősíts rá digitális jelenlétedre
Mint ahogy más vállalkozások, a kertészetek is egyre inkább az online térben találják meg ügyfeleiket. Ezért fontos a digitális jelenlét erősítése, különösen a csendesebb téli hónapokban. Ha már van weboldalad, most érdemes ellenőrizned, hogy az megfelel-e az elvárásoknak.
Győződj meg róla, hogy:
- mobilbarát-e és gyorsan betöltődik-e,
- tartalmazza-e a legfrissebb információkat a szolgáltatásokról és az árakról,
- keresőoptimalizált-e (SEO), hogy könnyebben rád találjanak a potenciális ügyfelek.
A keresőoptimalizálás (SEO) weblapod organikus (nem fizetett) keresési eredményeinek javítását jelenti a keresőmotorokban. Ha szeretnéd fejleszteni a vállalkozásod, ebben SEO-val foglalkozó szakemberek nagy segítséget nyújthatnak. Általánosságban, minél jobban van rangsorolva az oldalad, annál több látogatást hoz a keresőmotor használóitól.
Szerezz ismertséget a közösségi média által
A közösségi média lehetőséget kínál számodra, hogy kapcsolatot építs ügyfeleiddel. Kezdd azzal, hogy friss tartalmakat készítesz:
- ossz meg téli kertápolási tippeket
- tegyél ki „előtte-utána” képeket korábbi projektekről
- indíts nyereményjátékot, amellyel növelheted követőid számát – a jogszabályoknak azonban nézz alaposan utána
A téli hónapokban érdemes beruházni online hirdetésekbe, főleg akkor, ha korábban nem fordítottál erre figyelmet. A Facebook, Instagram és Google Ads platformokon célzott kampányokat is indíthatsz.
Reklámozhatod például a tavaszi szezonra vonatkozó kedvezményeket. Előrendelési lehetőségeket kínálhatsz különböző szolgáltatásokra, például gyepesítésre, gyepszellőztetésre vagy tavaszi metszésekre.
Tanulj és fejlődj!
Ez a lassabb időszak remek alkalom arra, hogy olyan új készségeket sajátíts el, amelyek vállalkozásod javára válhatnak:
- online marketing tanfolyamok: SEO, közösségi média marketing, vagy tartalomkészítés
- kertészeti továbbképzések: új technikák vagy eszközök megismerése
- pénzügyi és vállalkozói készségek fejlesztése
Az év első két hónapja kiváló időszak arra is, hogy kapcsolatokat építs ki más vállalkozókkal vagy beszállítókkal. Emellett a jövőbe való befektetésre is szánhatsz időt. Tágítsd perspektíváidat, és most alapozd meg vállalkozásod idei növekedését. Az online jelenlét és marketing megerősítése mellett fontos a fizetési lehetőségek bővítése, például a kártyás fizetések bevezetése is. Most van időd arra, hogy akár online (webshophoz), akár fizikai kártyaelfogadásra ajánlatot kérj különböző szolgáltatóktól, így ezt bele is tudod kalkulálni az éves terveidbe. Ezzel nemcsak a vásárlási élményt javíthatod, hanem ügyfeleid számára is kényelmesebbé teheted szolgáltatásaid igénybevételét.
Kalkulációdhoz segítséget kaphatsz a következő videóban:
@tanuljvelemszamvitelt Milyen költségekkel jár a bankkártya elfogadás egy szépségipari szolgáltató számára? #reklám #vallalkozóna #fizetésisokszínűség #pénzügyiismeretekoktatása #vállalkozásokatsegítőhasznosinfók #katásvállalkozás #kártyásfizetés #foryoubaleszektuti ♬ eredeti hang – Horváthné Dr. Kökény Annamária
Fotó: Gettyimages
További cikkek a témában



Legnépszerűbb






Ezt olvastad már?
Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom és praktikus tanács vár még rád, amit könnyedén hasznosíthatsz, hogy vállalkozásod még sikeresebb legyen!

