A bibor® design alapítói, Csörgő Tímea és húga, Zsófia felelős állattartás iránti elkötelezettségből indították vállalkozásukat, amikor az agarak speciális igényeire válaszul megtervezték a fenntartható alapanyagokból készülő, kényelmes nyakörvet. A cég aktívan részt vesz a környezetvédelemben és ennek a különleges kutyafajtának a támogatásában. Mindezt ráadásul készpénzmentesen teszik!
„Nem minden az agarakkal kezdődött. Gyermekkorunk óta rajongunk az állatokért. Nincs kivétel: csirkékért, hangyákért, még a siklókért is. Mindig fontos volt a családban a felelős állattartás, mióta sok éves vágyódás után a családunk szívébe zárta első kedvencünket, egy gyönyörű labrador retrievert. A márkánk is neki, Récevadász Bíbornak köszönheti a nevét” – kezdi történetüket a bibor® design alapítója, Csörgő Tímea, aki testvérével, Zsófiával álmodta meg az agárnyakörvek forgalmazására specializálódott családi vállalkozást.
Speciális alak, különleges nyakörv
Amikor a családjukba megérkezett az első mentett agár, mindenki életébe nagy változást hozott az új jövevény, hiszen ennek a kutyafajtának nemcsak az adottságai különlegesek, de az igényei is. Igyekeztek Leót a lehető legjobban megismerni a szükségletei, az anatómiai és a mentális adottságai alapján. A sztereotípiákon túl azt is megértették, mit jelent futásra születni. Mint Tímea mondja, felemelő érzés látni, mekkora boldogságot jelent egy agárnak, hogy megélheti azt, amire a természet teremtette.
A nővérek szerint azonban nincs egyszerű dolga annak, aki biztonságban szeretne tudni egy ilyen kutyát. Az agarak nyaka különösen hosszú, így a legtöbb nagyáruházban kapható nyakörv nem előnyös számukra. A javaslat az ő esetükben – a kíméletesség jegyében – a minél szélesebb nyakörv, amely nem hat erős terheléssel a csigolyákra.
„A mi Leónk örökmozgó, erősek az ösztönei, így a folyamatos nyakörvviselés egy-egy kirándulós hétvégén sebesre vagy kopaszra dörzsölte a nyaka környékét. Megoldást kerestünk, így találtuk ki a szabadalmaztatott bibor® designt. A speciális alak megfelelő alátámasztást nyújt, míg a puha szélső rész megóvja a nyak legérzékenyebb területeit. Persze a megalkotása nem ment gyorsan, az ötlet megszületésétől a kivitelezésig nagyjából két évre volt szükségünk. Ennyi idő kellett, míg megfelelő alapanyagot, gyártót találtunk, kiforrta magát a forma és bejegyeztek bennünket” – avat be a kezdetekbe Zsófia.
2021 karácsonya előtt indultak egyszerre az agár és a basic vonallal – utóbbi bármilyen fajta kutyára ideális. Azóta az online webshopjuk az értékesítés elsődleges formája. Ha valaki személyesen szeretne próbálni, arra is van lehetőség a budapesti showroomban. Az alapanyagaikat és a bőröket kiemelt figyelemmel válogatják. A nyakörv külső részén az izgalmas, egyedi textúrákat és mintákat, a belsőn a legpuhább alkotóelemeket kombinálják, hiszen ez utóbbi találkozik a kutya szőrével, bőrével. Rendkívül fontos szempont számukra a fenntarthatóság már a kezdetek óta.
A jövő csak fenntartható lehet
A bőrök jelentős része etikus alapanyag: más iparágak (jellemzően táska, cipő vagy bútorbőr) leeső darabjait hasznosítják. Még azon az áron is ragaszkodnak a fenntartható anyaghasználathoz, hogy minden színkombinációjuk limitált. Előfordul, hogy annyira pici darab bőrt találnak, hogy abból csak egy-két nyakörv készülhet. Mint mondják, így azonban alkothatnak valami szépet és megmenthetnek egy különleges bőrt a hulladékká válástól.
„Ma már sem egy brandnek, sem egy magánembernek nem lenne szabad figyelmen kívül hagynia a fenntarthatósági törekvéseket, legyen szó apró dolgokról vagy nagyobb volumenű vállalásokról. Nekünk az is fontos volt, hogy mindenképp magyar gyártót találjunk, hogy csökkentsük a logisztika ökológiai lábnyomát. A csomagolásunk tudatosan választott újrahasznosított papír, nem használunk műanyagot. A mi maradék anyagdarabjaink sem mennek kárba, mert kulcstartó és nyakörvdísz készül mindenből. Az eredendően olasz alapanyagot itthon vásároljuk meg a partnereinktől, akik között ismert magyar designerbrandek is vannak. A gyártónknál is marad a megrendelők számára már nem használható alapanyag – velük is gyakran kooperálunk, így mindenki jól jár. A fémkellékek forrása is Olaszország, de nyitottak vagyunk magyar gyártókra is, folyamatosan keressük a lehetőségeket” – hangsúlyozza Tímea.
Mindig igyekeznek felhívni a figyelmet a felelős állattartásra, az örökbefogadás fontosságára. A honlapon megtalálható képeiken szereplő kutyák 90 százaléka örökbefogadott, ezzel is azt szeretnék hangsúlyozni, ha valaki fajtakutyát szeretne, az sem kivitelezhetetlen, mert itthon sajnos szinte minden fajtát menteni kell.
A bibor® designnál a mindennapi munka során többek között odafigyelnek arra is, hogy a papírfogyasztást minimálisra redukálják, hogy minél kevesebb elektronikus szemetet termeljenek és hogy optimalizálják az áramforrások használatát. A home office miatt az iroda fenntartásával járó egyéb fogyasztásokat is csökkenteni tudták. A saját környezetükben is igyekeznek okos és környezetkímélő megoldásokat választani a takarításban, az ételek elkészítésében, a kozmetikumok használatában vagy akár a közlekedésben.
Készpénzmentes találkozások
„A bibor® döntően webshopként működik, ezért kezdettől fogva kiemelten fontos volt, hogy kényelmes és biztonságos készpénzmentes fizetési megoldásokat kínáljunk a vevőinknek. Amikor láttuk, hogy van igény személyes találkozásra is a vásárlók részéről, nem volt kérdés, hogy szükséges egy terminál. Szerintünk a készpénzmentesség minden szempontból előnyös, mivel gyors, biztonságos és átláthatóságot biztosít” – hangsúlyozza Zsófia.
A saját ötleten alapuló vállalkozás gondozását nagyon élvezik, hiszen ezáltal adhatnak valamit az agaraknak, és ezen keresztül támogathatják az Agár Fajtamentést is, amely civil szervezet munkáját nagyra becsülik. A havi bevételük körülbelül 10 százaléka a fajtamentő alapítványhoz kerül, így folyamatosan segítik őket. Tímea virtuális gazdi, ami azt jelenti, hogy van egy pártfogolt agara, akinek minden hónapban állja az orvosi, étkezési és egyéb ellátási költségeit, amíg az nem kerül családhoz. Jó hír, hogy virtuális gazdi bárki könnyedén lehet, aki segítene szeretne.
A ZöldZónán, illetve a Készpénzmentes Zóna Facebook oldalán további edukatív és izgalmas, a mikro-, illetve kis- és középvállalkozásoknak szóló fenntarthatósági cikkek közül válogathatsz! Olvass, lájkolj vagy akár oszd meg a ZöldZóna cikkeit! Tarts velünk szeptemberben, légy Te is jövőálló és „zöld” vállalkozó!
További cikkek a témában
Legnépszerűbb
Pop up
Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom vár rád! Olvastál már például arról, mi a különbség az Y és a Z generáció pénzköltési szokásai között?