Néhány alap kifejezés, megújult weboldal, egyszerű regisztrációk, a fizetési lehetőségek bővítése. Nem is kell túl sok ahhoz, hogy szállásadóként könnyebben elérd a külföldi turistákat. Mivel a statisztikák szerint egyre nagyobb számban vannak jelen Magyarországon, öt hasznos tanáccsal szolgálunk, amelyek segítenek abban, hogyan nyithatsz feléjük.
Ha szállásadóként a külföldi turisták megszólítása a célod, könnyeb dolgod van, mint gondolnád: minimális anyagi befektetés és egy kis időráfordítás kell hozzá. Azért fontos ezt megtenned, mert a Központi Statiszikai Hivatal szerint tavaly a turisztikai szálláshelyeken az előző évhez képest 2,5 százalékkal több, közel 41 millió vendégéjszakát regisztráltak. Meglepő adat azonban, hogy a belföldi vendégek 5,1 százalékkal kevesebb, a külföldiek viszont 12 százalékkal több (21,4 millió, illetve 19,5 millió) vendégéjszakát töltöttek el a turisztikai szálláshelyeken.
Ezt a közel 2 milliós különbséget nem szabad figyelmen kívül hagyni.
1. Fordíttasd le a honlapodat!
A honlapod az a felület, amin keresztül a külföldi vendégek megtalálhatnak. Fontos, hogy ne csak magyarul, hanem angolul is elérhető legyen. A német pedig hab a tortán! A potenciális ügyfelek könnyebben tájékozódnak, és nagyobb eséllyel választanak téged, ha megértik, amit keresnek.
2. Minél több információ
Készíts egy rövid, de tartalmas tájékoztatót, amit a kezükbe adhatsz. Ebben szerepeljenek a szálláshelyed szolgáltatásai, a környék látnivalói, étkezési lehetőségek és hasznos információk (például közlekedés, gasztronómia). Ez segít abban, hogy a külföldi vendégek biztonságban és tájékozottan érezzék magukat.
Ezzel dúsíthatod akár a honlapodat is, de legfontosabb információkról érdemes egy dizájnos tájékoztatót is készítened, amit kinyomtatva kapnak meg a turisták érkezéskor.
3. Tanulj meg néhány alap kifejezést és küldj e-emailt
Nem szükséges folyékonyan beszélned idegen nyelveken, de néhány alapvető kifejezés ismerete nagyban megkönnyíti a kommunikációt. Tanulj meg néhány üdvözlő mondatot, útbaigazítást, gyakori kérdést angolul és akár németül is. Ez nem csak a vendégeknek lesz segítség, de te is magabiztosabb leszel a velük való kapcsolattartásban. Az egyszerűbb levelekhez, brossúrákhoz, tájékoztatókhoz használj bátran fordítóprogramokat, ma már igencsak jól működőket vehetsz igénybe, például a Deepl-t, vagy a Google fordítót, akár ingyenes verzióban is.
4. Regisztrálj a népszerű szálláskereső oldalakra!
A külföldi vendégek gyakran használják a Booking és az Airbnb oldalakat szállásfoglalásra. Ezekre mindenképp regisztrálj, de keress más lehetőségeket is. Tölts fel részletes információkat a szálláshelyedről, ügyelj a jó minőségű fotókra! Ha lehet, a képek készítését bízd szakemberre. Rengeteg turista ezeken az oldalakon keres, és a magyarok körében is egyre népszerűbbek.
Jelentősen növelheted így az esélyeidet, hogy rád találjanak.
5. Biztosíts minél több fizetési lehetőséget
A vendégek számára fontos, hogy kényelmesen és biztonságosan tudjanak fizetni. Biztosítsd, hogy minél több lehetőség közül választhassanak! Egy külföldi számára a bankkártyás és más elektronikus fizetési módok a legkézenfekvőbbek, már foglalásnál is. Hálás lesz, ha nem kell készpénzzel bajlódnia, nem mellesleg ehhez szokott a Booking és az Airbnb felületén is.
Számára ez előnyösebb, mivel így elkerülheti a valutaváltás költségeit és a készpénzkezelés nehézségeit.
Ugyanakkor sokan szeretik meghagyni annak a lehetőségét, hogy csak távozáskor fizessenek a helyszínen. Ha külföldi vendégről van szó, akkor többnyire szintén kártyával egyenlíti majd ki a számlát. Természetesen nem kizárt, hogy készpénzzel fizet majd, de biztosíts minél több választási lehetőséget!
Fotó: Getty Images