Hűségprogramok és digitális eszközök a szépségiparban – Útmutató fodrászoknak és kozmetikusoknak
A szépség szektorban a visszajáró vendégkör kialakítása az egyik legfontosabb cél. Ehhez folyamatos fejlődésre és az ügyféligények figyelembevételére is szükség van. A digitális hűségprogram hatékony módszer lehet a bővítésre.
Nagyon egyszerűen fogalmazva a hűségprogramok célja ösztönözni vendégeidet arra, hogy rendszeresen visszatérjenek üzletedbe. A kedvezmények erősítik a kapcsolatot meglévő ügyfeleiddel, sőt, új érdeklődőket is becsalogathatsz.
A digitális hűségprogramok lényege, hogy egy rendszerezett, online vagy mobilalkalmazáson keresztül menedzselt jutalmazási rendszert kínálhatsz vendégeid számára. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy például fodrász vagy kozmetikus szolgáltatásaid mellé a vendég digitális pontokat gyűjthet, kuponokat kaphat, exkluzív ajánlatokban részesülhet, vagy különleges eseményekre szerezhet belépést.
A digitális platformok lehetővé teszik az automatikus kommunikációt (például emlékeztetők, születésnapi köszöntők), az egyszerűbb adatkezelést és persze a vendégek szokásainak megismerését is.
Mit jelent ez a szépségipari szolgáltatók számára? A vendégélmény személyre szabottabbá válik, a lojalitás nő, a bevételed pedig stabilabbá válhat a visszatérő ügyfeleknek köszönhetően.
Így építhetsz ki hatékony hűségprogramot
- 1. lépés: Határozd meg a célokat! Mit szeretnél elérni? Vendégmegtartás, új vendégek szerzése vagy a szolgáltatások népszerűsítése a szándékod?
- 2. lépés: Válaszd ki a célokhoz passzoló digitális eszközt! Tervezd meg a jutalmazási rendszert! (Például minden ötödik látogatás után kedvezmény vagy ajándék szolgáltatás.)
- 3. lépés: Kommunikálj a vendégekkel! Tájékoztasd őket a programról hírlevelek, SMS-ek vagy közösségi média posztok segítségével.
- 4. lépés: Elemezd az eredményeket! Használd a digitális eszközök által nyújtott statisztikákat a program hatékonyságának mérésére.
- 5.lépés: Szükség esetén módosítsd a stratégiát!
- +1 lépés: Legyen naprakész és vonzó weboldalad és a social media felületed! Gondoskodj arról, hogy szolgáltatásod könnyen megtalálható legyenek az interneten. Használd a Google és a Facebook hirdetési lehetőségeit a célközönség elérésére.
Milyen statisztikákat használj, és mit mérhetsz vele?
- Vendégaktivitás: Hányan vettek részt a hűségprogramban? Milyen gyakran térnek vissza a vendégek a program elindítása óta?
- Pontgyűjtési adatok: Mennyi jutalompontot gyűjtöttek a vendégek egy adott időszakban, és hány pontot váltottak be?
- Átlagos költés: Nőtt-e az egy látogatásra jutó bevétel a hűségprogram hatására?
- Időpontfoglalások száma: Emelkedett-e az időpontfoglalások száma az automatikus értesítések vagy ajánlatok hatására?
- Kommunikációs kampányok eredményessége: Milyen arányban nyitották meg a hírleveleket vagy SMS-eket, hány vendég reagált az ajánlatokra?
Digitális eszközök a hűségprogramokhoz
Most példaként említünk két olyan digitális lehetőséget, amelyekkel érdemes megismerkedned, ha hűségprogramok bevezetésén gondolkozol:
-
Salonic
A Salonic egy magyar fejlesztésű online időpontfoglaló és ügyfélkezelő rendszer. Számos funkcióval támogatja a szépségipari szolgáltatókat. Egyszerűen kezelhető naptár, amely lehetővé teszi a vendégek számára az online időpontfoglalást. Automatizált emlékeztetőkkel és hírlevelekkel teszi hatékonyabbá a vállalkozásod, e-maileket, SMS-eket küld a vendégeknek a közelgő időpontokról és akciókról. Pénzügyi kimutatásokat, statisztikákat készít, részletes jelentésekre kérheted meg a bevételekről és a vendégforgalomról.
-
Yclients
Az Yclients egy nemzetközi platform, amely integrált megoldásokat kínál a szépségipari vállalkozások számára. Online időpontfoglalási lehetőséget, személyre szabott CRM rendszert kínál, ami hatékony ügyfélkezelést és kommunikációt tesz lehetővé. Vele lehetőséged nyílik marketing kampányaid és promócióid kezelésére, célzott hirdetéseken és akciókon keresztül. Kényelmes és biztonságos fizetési megoldásokat is kínál a vendégek számára.
Plusz egy trükk: egyedi vendégprofil
A digitális hűségprogramok mellett érdemes figyelmet fordítani az ügyfeleknek szánt apró figyelmességeke is. Dolgozz ki egyedi vendégprofilokat, amelyeket folyamatosan frissíthetsz! Ez segít abban, hogy emlékezz vendéged preferenciáira, például a kedvenc szolgáltatásra, vagy az előző látogatása során adott visszajelzésére. Az automatikus születésnapi köszöntők vagy személyre szabott kedvezmények még különlegesebbé teszik a nálad töltött időt. Sokan épp az ellenkezőjét állítják, de a digitális eszközök nemcsak a hatékonyságot növelik, hanem segítenek abban is, hogy emberközelibbé, figyelmesebbé tedd a szolgáltatásaidat!
Fotó: Getty Images
További cikkek a témában
Legnépszerűbb
Ezt olvastad már?
Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom és praktikus tanács vár még rád, amit könnyedén hasznosíthatsz, hogy vállalkozásod még sikeresebb legyen!