A tavasz nemcsak a kertek megújulásának ideje, hanem a kertészeké is. Vállalkozóként itt az ideje neked is átgondolnod, hogyan frissítsd fel üzleti tevékenységedet, persze csak akkor, ha erre szükséged van. Ebben a cikkben praktikus tanácsokat adunk arra, hogyan lehet ezeket hatékonyan megvalósítani.
Mint minden vállalkozás esetében, a kertépítőknek is van választási lehetőségük: eldönthetik, hogy tovább fejlesztik vállalkozásukat, vagy megelégszenek a jelenlegi állapotukkal. Nem szükséges minden évben nagy változásokat eszközölnöd, ha az aktuális üzleti modell jól működik, és az ügyfelek elégedettek. Ha azonban úgy érzed, itt az ideje a változásnak, akkor több lehetőség is kínálkozik a fejlődésre. Erre mutatunk néhány példát.
Az Inplanted nevű vállalkozás például úgy döntött, hogy saját nevelésű növényeit egy weboldalon teszik elérhetővé, a Kiskertpiacon pedig online fizetési lehetőséget biztosít vásárlóiknak. Csókás Dávid, az Inplanted egyik tulajdonosa ezeket az eszközöket hasznosnak ítéli a vevőkör kiszélesítéséhez, ezzel együtt a sikerük titkát leginkább abban látja, hogy tulajdonostársával együtt szenvedélyesen szeretik a szobanövényeket.
Fizetési lehetőségek bővítése
Sok ügyfél számára továbbra is a készpénzes fizetés az egyetlen elfogadható mód. Sokak számára bizalom és hagyományok megtartását jelenti, szerintük ez a praktikus és megbízható megoldás. A fizetési lehetőségek kibővítése révén ugyanakkor több potenciális ügyfelet érhetsz el, és növelheted a vállalkozásod bevételeit. A banki átutalások, mobilfizetések és az online fizetési platformok bevezetése lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy kényelmesebben, gyorsabban és biztonságosabban rendezzék számláikat, akár otthonról is. A modern fizetési megoldások integrálása nemcsak a vállalkozás hatékonyságát növeli, hanem azt is jelzi az ügyfelek felé, hogy nyitott vagy az új technológiákra és igyekszel megfelelni a változó igényeknek. A különböző fizetési módok kínálata tehát egyensúlyt teremt a többféle ügyfélkör között, lehetővé téve mindenki számára, hogy megfelelő módon rendezhesse költségeit.
Újítások és szakmai fejlődés
Az új technológiák és módszerek alkalmazása lehetőséget biztosíthat a szolgáltatások javítására és az új piaci rések megszólítására. Fontold meg az új kertépítési trendek bevezetését. Csak néhány példa a mostanában egyre népszerűbb megoldásokra: fenntartható kertépítés, okoskertészet, vagy éppen a vertikális kertek. Az újítások erősítik a vállalkozásod profilját, az ügyfelek számára vonzó fejlesztéseket jelenthetnek.
A szakmai fejlődés érdekében fontold meg a továbbképzéseken való részvételt is. Az új ismeretek és készségek elsajátítása nemcsak a munka minőségét javíthatja, hanem új ötleteket és perspektívákat is hozhat a vállalkozásba. Kevesen gondolnak bele, de egy ilyen képzés valódi haszna azonban nem ezekben van, hanem a kapcsolatépítésben. Akikkel itt találkozol, azok szinte mindegyike potenciális kertész. Érdemes jóban lenni, hiszen tanulhattok egymástól, ajánlhatjátok, helyettesíthetitek a másikat, de akár közös vállalkozás is szóba kerülhet.
Marketing és online jelenlét
A digitális korban elengedhetetlen az erős online jelenlét. A weboldal frissítése, a közösségi média aktív használata és az online marketing eszközeinek alkalmazása segíthet új ügyfeleket szerezni és megtartani a meglévőket. Gondold át, hogy milyen új marketingstratégiákat lehetne bevezetni, hogy növeld vállalkozásod láthatóságát és elérhetőségét.
Érdemes megnézni, hogy a Google My Business milyen lehetőségeket kínál a fizetési módok beállítására online felületen. Ennek segítségével a Google-on keresztül értékesített termékek vagy szolgáltatások ellenértékét bank- vagy hitelkártya használatával is kifizetheti a vállalkozás vásárlója.
Ha pedig a vásárlás már online térbe került, megfontolandó lehet egy kiszállítást végző partner bevonása a teljeskörű szolgáltatás megteremtése érdekében. A házhozszállítás egy olyan kényelmi faktor, ami sok érdeklődőt győzhet meg arról, hogy a kertépítéshez szükséges összes növényt lehetőleg egy helyről, méghozzá tőled vegyen meg.
A tavasz tökéletes időszak a megújulásra, legyen szó a kertekről vagy a vállalkozásról. Bár minden kertépítő vállalkozónak magának kell eldöntenie, hogy milyen irányba szeretne haladni, fontos, hogy tisztában legyenek a rendelkezésükre álló lehetőségekkel. Fontos, hogy minden döntést alaposan mérlegelj, és csak azokat a változásokat hajtsd végre, melyek valóban hozzájárulnak a vállalkozás fejlődéséhez és az ügyfelek elégedettségéhez.
Borítókép: Getty Images