
Így használd könyvelőként hatékonyan a közösségi médiát
A közösségi média felületei célravezető marketing eszközként is jól használhatók, még akkor is, ha elsőre nem tűnnek relevánsnak számodra. Hogyan használhatod a Facebookot és az Instagramot könyvelőként, amennyiben erősíteni szeretnéd szakértői imidzsedet, és hogyan szerezhetsz általa új ügyfeleket? Mutatjuk!
Miért fontos számodra a közösségi média?
Könyvelőként dolgozol? Gondolj bele, mennyire hasznos lenne, ha az ügyfeleid azonnal rád találnának egy konkrét adózási probléma esetén, vagy ha a szakértelmedről szóló hasznos tippek megosztásával nemcsak a meglévő partnerek bizalmát erősítenéd, hanem újakat is szerezhetnél. Az adózással, pénzügyi tervezéssel vagy éppen a jogszabályi változásokkal kapcsolatos rendszeres posztokkal nemcsak láthatóvá, hanem hitelessé is válsz a potenciális ügyfelek számára. Ez a szakmai megközelítés segít abban, hogy kitűnj a versenytársaid közül és erősítsd szakértői pozíciódat.
Többek között hasznos tippek, bevallási határidők vagy éppen gyakori könyvelési hibák elkerüléséről szóló tartalmak rendszeres posztolásával szakértőként pozícionálhatod magad. Egy olyan jól kitalált és jól időzített bejegyzéssel, amely megoldást kínál egy éppen aktuális problémára, könnyedén felkeltheted a potenciális partnerek figyelmét.
Közvetlen kapcsolat az ügyfelekkel
A közösségi média által folyamatos kapcsolatot tarthatsz ügyfelekkel. Egy Instagram-sztoriban feltett kérdéssel például megtudhatod, milyen témák érdeklik követőidet, a válaszok pedig ötleteket adhatnak későbbi bejegyzéseidhez. Az igényes közösségi média jelenlét a releváns személyes ajánlások digitális megfelelője. Ha ügyfeleid megosztják tartalmaidat, azok eljuthatnak másokhoz is, akiknek szintén szükségük lehet könyvelési szolgáltatásokra.
A Facebookon történő üzleti profil létrehozása egyszerűbb, mint gondolnád és fontos előnyöket kínál a könyvelők számára.
Az első lépés, hogy válaszd ki a „Vállalkozás vagy márka” kategóriát, majd add meg céged/vállalkozásod nevét és kategóriáját (például könyvelés, adótanácsadás). Ezután töltsd ki a profilodat: adj hozzá egy jó profilképet és borítóképet, valamint írj egy rövid bemutatkozót a szolgáltatásaidról.
Hogyan elemezd hatékonyan a posztjaid teljesítményét?
Kérheted szakember segítségét üzleti social-media felületeid menedzselésére, de magad is foglalkozhatsz vele, ha megfelelően felkészülsz rá. Ez is egy szakma, nem célravezető lebecsülni. Ha jól kommunikálsz írásban és van időd rendszeresen foglalkozni a tartalomgyártással, akkor érdemes lehet belevágnod! Ez esetben marketing feladatokkal, például elemzésekkel is foglalkoznod kell majd. Nézzünk át néhány alapfogalmat:
- Elérés (Reach)
Nézd meg, hogy hány emberhez jutottak el bejegyzéseid. Ha alacsony az elérés, próbálj meg több vizuális elemet használni, például infografikát vagy rövid videót.
- Interakció (Engagement)
Mennyien kattintottak, lájkoltak vagy kommenteltek? Ezekből az adokból többé-kevésbé kiderül, hogy egy téma érdekes és releváns volt-e. Emellett a lájkok és kommentek száma az elérést is befolyásolja, ezért is érdemes minél ütősebb bejegyzéssel készülnöd.
- Átkattintási arány (CTR)
Az online marketing világ egyik legfontosabb mutatója, amely az olvasói aktivitás mérésére szolgál, és a felületeink sikerességét mérhetjük általa. Amikor megosztasz egy cikket a blogodról, utólag kiderítheted, hogy hányan kattintottak a linkre. Ez segít eldönteni, hogyan alakíthatod hatékonyabban tartalomstratégiádat.
Instagram:
- Elérés és megtekintések
Nézd meg, hogy a tippekről vagy ügyfélvéleményekről szóló posztjaid hány embert értek el. Az elérésből láthatod, hogy új emberek is találkoznak-e a tartalmaiddal.
- Interakciók
Egy humoros poszt az „adóbevallás vs. stresszről” vagy egy „öt egyszerű könyvelési tipp kezdő vállalkozóknak” témájú bejegyzés növelheti a lájkok és hozzászólások számát.
Érdekel, hogy az influenszerek a Vállalkozónán hogyan csinálják?
Ódor Levente szobafestő és a szépségipar innovátorai is bemutatták már:
Fotó: Gettyimages
További cikkek a témában



Legnépszerűbb






Ezt olvastad már?
Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom és praktikus tanács vár még rád, amit könnyedén hasznosíthatsz, hogy vállalkozásod még sikeresebb legyen!

