Kisvállalkozóként, őstermelőként nemcsak a hűséges vásárlók megszerzése, de megtartása, újak szerzése is rendkívüli jelentőségű, hiszen a vásárlókör jelentős részét adják. A személyes kapcsolattartás mellett azonban ma már több, akár digitális módszer is létezik arra, hogy vásárlóiddal folyamatosan kapcsolatban maradj.
Vegyünk egy egyszerű példát: vásárlód bizonyos időközönként felkeres téged a piacon, amikor éppen arra van szüksége, amiről tudja, hogy nálad fellelhető és jó minőségű. Hogyan lehetne őt jobban bevonni, hogy rendszeresebb vásárlód legyen?
Azonnali infók a friss termékekről
Erre is jó a közösségi média:ha vállalkozásodnak van egy Facebook-, vagy Instagram-oldala, ahol hatékonyan és egyszerűen tudod megosztani vásárlóiddal, hogy éppen milyen friss termékek vannak, vagy mi várható a következő napokban. Ez gondolatébresztőnek is jó lehet számukra, amikor azon gondolkodnak, hogy miből mit készítsenek. A hasznos információk mellett a szemet gyönyörködtető terményeidről is érdemes képet megosztani, ezzel is elősegítve a bevonódásukat.
Személyes üzenet és árak
Vállalkozásod közösségi média felületein, illetve azok üzenetküldő szolgáltatásain keresztül, vagy posztok komment szekcióiban helyettügyfeleidre szabott, személyesebb üzenetekkel is pozitív hatást érhetsz el. Fontosabb törzsvásárlóidat, akikkel személyes kapcsolatot is ápolsz és követnek a közösségi médiában, érdemes például hírlevélben értesíteni, hogy az általuk kedvelt termékedből friss szállítmány érkezett, vagy olcsóbban vehetik meg.
Apropó ár, az aktuális árváltozásokról is érdemes a vásárlóidat folyamatosan informálni, ez természetesen nem csak az áremelkedésekre, de az akciókra, akár az egyénre szabott akciókra is vonatkozik.
Utóbbi eszközzel azért is érdemes élni, mert ezzel elköteleződésüket tudod növelni.
Kérdezd a vásárlót!
Vásárlóiddal való kapcsolattartásod során azt sem fogják rossz néven venni, ha vásárlás, vagy akár bankkártyás fizetés közben – amíg vártok a visszaigazolásra és a blokk kinyomtatására – megkérdezed őket, hogy mik a tapasztalataik, esetleg milyen termékeket látnának szívesen a kínálatban. Amellett, hogy ezzel személyesebbé teheted velük így a kapcsolatot, visszacsatolást is kapsz arról, hogy milyen területeket érdemes fejleszteni.
De a digitális világban is rengeteg módja van annak, hogy megtudd, mit gondolnak. Az Instagramon sztorikban szavazást tudsz indítani a kedvenc termékeikről, vagy arról, hogy milyen szolgáltatással érdemes bővítened a vállalkozásodat. Dönthetsz úgy is, hogy a legnépszerűbb recepteket megosztod velük, amelyeket a nálad vásárolt alapanyagokból tudnak elkészíteni.
Kapcsolattartás a fizetéssel?
A piacon való személyes jelenlét lehetőséget ad arra, hogy közvetlen beszélgetések révén építs ki bizalmat és hosszú távú kapcsolatokat a vevőkkel. Ahogy írtuk, az online kommunikáció újabb csatornákat nyit a kapcsolattartásra, lehetőséget ad arra, hogy friss információkkal szolgálj magadról. A fizetési folyamat szintén kapcsolattartás egyik formája. Készpénzes fizetés esetén lehetőséged nyílik arra, hogy közvetlenül megköszönd a vásárlást, és személyes jókívánságokat közvetíts. Az elektronikus fizetések világában pedig többek között a tranzakciót kísérő üzenet révén történő személyre szabás lehet egy hatásos eszköz. Egy automatikus köszönőüzenet, amely tartalmazza a vásárlás részleteit és esetleg egy jövőbeni kedvezményre szóló kupont, növelheti a vásárlók elégedettségét és hűségét.
Az online fizetési platformok pedig lehetőséget biztosítanak a vevőid számára, hogy feliratkozzanak hírlevelekre vagy SMS értesítésekre.
A digitális fizetések során összegyűjtött adatok – természetesen a megfelelő adatvédelmi szabályok betartásával – segíthetnek neked abban, hogy jobban megértsd vevőid igényeit és vásárlási szokásait. Ezen információk alapján személyre szabott ajánlatokat készíthetsz, amelyek még inkább vonzóvá tehetik a termékeidet.
Foglaljuk össze!
A vásárlóiddal való kapcsolattartásra a személyes párbeszéden kívül tehát több megoldás létezik, ma már a fizetési szokások is ide tartoznak. Ezekkel növelheted az elköteleződésüket és újabb hűséges vevőket tudsz majd elérni. Választási lehetőség tehát több is van. Használd bátran a Facebookot, az Instagramot, hozz létre szavazást, sztorikat.
Terjeszd ki a fizetési lehetőségeket, fogadj el bankkártyát, biztosíts egyéb digitális megoldásokat.
Légy látható és elérhető minél több módon! Ez a mai értelemben vett kapcsolattartás legfontosabb alapköve.