Piaci kiskereskedelem

Kapcsolattartás az ügyfeleiddel: a sokoldalúság itt is kifizetődő lehet

Kisvállalkozóként, őstermelőként nemcsak a hűséges vásárlók megszerzése, de megtartása, újak szerzése is rendkívüli jelentőségű, hiszen a vásárlókör jelentős részét adják. A személyes kapcsolattartás mellett azonban ma már több, akár digitális módszer is létezik arra, hogy vásárlóiddal folyamatosan kapcsolatban maradj.

Vegyünk egy egyszerű példát: vásárlód bizonyos időközönként felkeres téged a piacon, amikor éppen arra van szüksége, amiről tudja, hogy nálad fellelhető és jó minőségű. Hogyan lehetne őt jobban bevonni, hogy rendszeresebb vásárlód legyen?

Azonnali infók a friss termékekről

Erre is jó a közösségi média:ha vállalkozásodnak van egy Facebook-, vagy Instagram-oldala, ahol hatékonyan és egyszerűen tudod megosztani vásárlóiddal, hogy éppen milyen friss termékek vannak, vagy mi várható a következő napokban. Ez gondolatébresztőnek is jó lehet számukra, amikor azon gondolkodnak, hogy miből mit készítsenek. A hasznos információk mellett a szemet gyönyörködtető terményeidről is érdemes képet megosztani, ezzel is elősegítve a bevonódásukat.

Egy jó kép aranyat érhet az Instán. Illusztráció: Pixabay

Személyes üzenet és árak

Vállalkozásod közösségi média felületein, illetve azok üzenetküldő szolgáltatásain keresztül, vagy posztok komment szekcióiban helyettügyfeleidre szabott, személyesebb üzenetekkel is pozitív hatást érhetsz el. Fontosabb törzsvásárlóidat, akikkel személyes kapcsolatot is ápolsz és követnek a közösségi médiában, érdemes például hírlevélben értesíteni, hogy az általuk kedvelt termékedből friss szállítmány érkezett, vagy olcsóbban vehetik meg.

 

Apropó ár, az aktuális árváltozásokról is érdemes a vásárlóidat folyamatosan informálni, ez természetesen nem csak az áremelkedésekre, de az akciókra, akár az egyénre szabott akciókra is vonatkozik.

 

Utóbbi eszközzel azért is érdemes élni, mert ezzel elköteleződésüket tudod növelni.

Kérdezd a vásárlót!

Vásárlóiddal való kapcsolattartásod során azt sem fogják rossz néven venni, ha vásárlás, vagy akár bankkártyás fizetés közben – amíg vártok a visszaigazolásra és a blokk kinyomtatására – megkérdezed őket, hogy mik a tapasztalataik, esetleg milyen termékeket látnának szívesen a kínálatban. Amellett, hogy ezzel személyesebbé teheted velük így a kapcsolatot, visszacsatolást is kapsz arról, hogy milyen területeket érdemes fejleszteni.

De a digitális világban is rengeteg módja van annak, hogy megtudd, mit gondolnak. Az Instagramon sztorikban szavazást tudsz indítani a kedvenc termékeikről, vagy arról, hogy milyen szolgáltatással érdemes bővítened a vállalkozásodat. Dönthetsz úgy is, hogy a legnépszerűbb recepteket megosztod velük, amelyeket a nálad vásárolt alapanyagokból tudnak elkészíteni.

Kapcsolattartás a fizetéssel?

A piacon való személyes jelenlét lehetőséget ad arra, hogy közvetlen beszélgetések révén építs ki bizalmat és hosszú távú kapcsolatokat a vevőkkel. Ahogy írtuk, az online kommunikáció újabb csatornákat nyit a kapcsolattartásra, lehetőséget ad arra, hogy friss információkkal szolgálj magadról. A fizetési folyamat szintén kapcsolattartás egyik formája. Készpénzes fizetés esetén lehetőséged nyílik arra, hogy közvetlenül megköszönd a vásárlást, és személyes jókívánságokat közvetíts. Az elektronikus fizetések világában pedig többek között a tranzakciót kísérő üzenet révén történő személyre szabás lehet egy hatásos eszköz. Egy automatikus köszönőüzenet, amely tartalmazza a vásárlás részleteit és esetleg egy jövőbeni kedvezményre szóló kupont, növelheti a vásárlók elégedettségét és hűségét.

 

Az online fizetési platformok pedig lehetőséget biztosítanak a vevőid számára, hogy feliratkozzanak hírlevelekre vagy SMS értesítésekre.

 

A digitális fizetések során összegyűjtött adatok – természetesen a megfelelő adatvédelmi szabályok betartásával – segíthetnek neked abban, hogy jobban megértsd vevőid igényeit és vásárlási szokásait. Ezen információk alapján személyre szabott ajánlatokat készíthetsz, amelyek még inkább vonzóvá tehetik a termékeidet.

Foglaljuk össze!

A vásárlóiddal való kapcsolattartásra a személyes párbeszéden kívül tehát több megoldás létezik, ma már a fizetési szokások is ide tartoznak. Ezekkel növelheted az elköteleződésüket és újabb hűséges vevőket tudsz majd elérni.  Választási lehetőség tehát több is van. Használd bátran a Facebookot, az Instagramot, hozz létre szavazást, sztorikat.

 

Terjeszd ki a fizetési lehetőségeket, fogadj el bankkártyát, biztosíts egyéb digitális megoldásokat.

 

Légy látható és elérhető minél több módon! Ez a mai értelemben vett kapcsolattartás legfontosabb alapköve.

 

 

 

 

 

 

Tetszett a cikk?

További cikkek a témában

Piaci kiskereskedelem Őstermelőként így célozd meg a külföldi turistákat a piacoko... A Magyarországra érkező turisták nemcsak Budapestet fedezik fel, a vid...
Piaci kiskereskedelem Őstermelők nem ősi technológiával A hagyományos készpénzforgalom és a piacolás már-már kéz a kézben járn...
Piaci kiskereskedelem Biztosan kell még a kockás füzet? Megújulási tippek őstermel... Azt gondolod, hogy őstermelőként elég a pálya széléről figyelned a tec...

Legnépszerűbb

Piaci kiskereskedelem Jó, ha tudod, mielőtt nekiállsz a lakásfelújításnak! Ahány ház, annyi szokás, és ahány szakember, annyiféle vélemény. Sorra...
Piaci kiskereskedelem Így készülj a 2024-es évre, ha ügyvéd vagy közjegyző vagy!... Az új év az ügyvédek és a közjegyzők számára mindig egy viszonylag nyu...
Piaci kiskereskedelem Vízvezeték-szerelők januárja: fagyos rendszerek, sürgős beav... Januárban a vízvezeték-szerelőket számos kihívás és feladat várhatja, ...
Piaci kiskereskedelem Éves olajcsere: érdemes digitálisan is készülni az utolsó ro... Ahogy egyre kevesebb nap van hátra 2023-ból, úgy keresi fel egyre több...
Piaci kiskereskedelem Szállást adsz ki? Ezek a kihívások várhatnak rád januárban... Az év első hónapja nyugalmasabb időszak minden vállalkozás számára, ig...
Piaci kiskereskedelem Üdvözlünk a Vállalkozónában, ahol vállalkozói siker útját eg... Örömmel jelentjük be, hogy az elmúlt időszakban számos fejlesztést val...

Section title with maximum of two lines

Rövid leírás arról, hogy mi történhet itt. 2-3 sor javasolt maximum. Rövid leírás arról, hogy mi történhet itt. 2-3 sor javasolt maximum.

Első választási lehetőség
Második opció röviden
Harmadik választási lehetőség
Negyedik opció kissé terjedelmesebben
Ötödik változatra elfogyott a fantázia
A hatodik az előző öt alapján elképzelhető
Piaci kiskereskedelem „Lépést kell tartanunk a 21. századi vásárlói igényekkel” – ... Egykor egy nagyvárosban élve – akkor még csak – álmodoztak arról, hogy egys...
Vállalkozz okosan ’’99%-ban kártyával fizetek mindenhol” – Vendégek őszintén a... A mai digitalizált világban a kártyás fizetési lehetőség már alapnak számít...
Egyéni szolgáltatók „Előleget hiába kérek vele” – a leggyakoribb tévhitek a term... Drága, bonyolult, nem használható mindenféle pénzügyi tranzakcióra – ez csa...
Egyéni szolgáltatók „Csak bankkártyás fizetés!” – Európai sikerpéldát lesne el a... Egyszerűsítés, időtlenség, funkcionális anyaghasználat és digitális fizetés...
Szépségipar 4 tipp, hogy megtaláld a tökéletes fodrászt Túlságosan rövid lett, vagy éppen a színe nem olyan, mint amilyet elképzelt...
Egyéni szolgáltatók 5 egyszerű lépés, aminek elsajátításával belőled is profi ku... Ha épp nincs időd vagy kedved négylábú kedvencedet elvinni a kutyakozmetiku...
Egyéni szolgáltatók Ács Budapest: Karácsonytól, szilvesztertől függetlenül pénte... Lépj új szintre vállalkozásoddal! Töltsd le az 50 hasznos tippet tartalmazó...
Szépségipar 4 tipp, hogy megtaláld a tökéletes fodrászt Túlságosan rövid lett, vagy éppen a színe nem olyan, mint amilyet elképzelt...
Egyéni szolgáltatók A modern kutyagazdik nem adják alább ezeknél a kütyüknél!... 2021-et írunk, itt az ideje, hogy a négylábú kedvenceinket is felvértezzük ...
Érdekel további tartalom! Nem kérem az ajánlást
A Vállalkozóna tartalmai a Mastercard® támogatásával jöttek létre