Az a körmös, aki igazán odafigyel a vendégei igényeire, nem csak az aktuális trendekkel, formákkal és a legbefolyásosabb influencerekkel van tisztában, hanem például azzal is, hogy a fizetési szokások napjainkra igencsak megváltoztak.
A járvány a készpénz használatát is megfertőzte
Az elmúlt években a társadalom és a gazdaság digitalizálódásával eleve felgyorsult a készpénzmentes fizetési formák terjedése, de ennek a folyamatnak az elmúlt egy évben a koronavírus-járvány is egy újabb, váratlan, óriási lökést adott. Az emberek ugyanis a vírus miatt – joggal – elkezdtek tartani a készpénztől, a baktériumok és a vírusok hordozójától, így amikor csak tehették, valahogy kiváltották az érmék és a papírbankjegyek használatát.
Az azonban már most szinte biztosra vehető, hogy a járvány múltával is nagyon sokan megmaradnak majd azoknál a fizetési szokásoknál, amiket a Covid-19 megjelenése óta, illetve a pandémia alatt elsajátítottak.
100-ból 82 ember fogja gyakrabban használni bankkártyáját!
Egy közelmúltban készült felmérés adatai szerint az emberek 62 százaléka gyakrabban fizetett bankkártyával az elmúlt egy évben, mint a pandémát megelőzően, sőt 17 százalék volt azoknak az aránya, akik korábban bár kizárólag készpénzzel fizettek, most már a kártyájukat is használják. Összességében a megkérdezettek 82 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szeretné a jövőben is megtartani új fizetési szokásait, ami egyértelműen a korábbinál gyakoribb bankkártyahasználatot jelent majd.
Minden bizonnyal előnybe kerül most a többiekhez képest például az a műkörmös is, aki időben lép, és bevezeti a POS-terminál használatát.
Ráadásul a kártyaelfogadásnak számos pozitív hozadéka van:
- A kártyaelfogadás gyorsabb, mint a készpénz és technikailag is egyszerű. Nem kell többé a visszajáróval bajlódni, és az ember nem kerül kínos helyzetbe, ha véletlenül rosszul ad vissza.
- Kártyával is kaphatsz borravalót! Aki bankkártyával fizet, az ugyanúgy adhat jattot! Tévhit, hogy nincs erre egyszerű megoldás egy POS-terminálon. A digitális 21. században pont erre ne lenne?!
- A kártyaelfogadás menő! Sőt, a Z-generáció tagjai és a Milleniálok (azaz az ezredforduló környékén születettek) egyenesen természetesnek tekintik, hogy az élet minden területén digitális megoldásokat használnak.
- Van ügyféligény, csak nem mindig látható! Prémium érzetet kelt, hiszen a vendégek kimondatlan vágya is teljesül. Egyre több szépségipari szolgáltató számol be ugyanis arról, hogy bár vendégei maguktól nem jelezték, miután felmerült a bankkártyás fizetés bevezetésének ötlete, a legtöbben örömmel vették azt. Amióta pedig van POS-terminál, minden alkalommal használják is.
Képforrás: Shutterstock
További cikkek a témában
Legnépszerűbb
Pop up
Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom vár rád! Olvastál már például arról, mi a különbség az Y és a Z generáció pénzköltési szokásai között?