Egyéni szolgáltatók

Lehet nálad kártyával fizetni? Ne gondold, hogy a kutyát sem érdekli!

A világjárvány majd elmúlik (reméljük), de az a hatás, amit a fizetési szokásainkra gyakorolt, biztosan velünk marad sokáig; talán örökre.

Alighanem neked is ismerős az érzés, milyen kényelmetlen a bankjegy megfogása után hozzáérni valakihez, akit szeretsz, aki fontos a számodra – azt hiszed, hogy az ember legjobb barátjával és hű társával más a helyzet? Az emberek azért viszik kutyakozmetikushoz a kutyájukat, mert fontos nekik: szeretnének büszkék lenni rá, és szeretnének mindent megadni neki, beleértve a jó megjelenést, az ápolást és az egészséget is. Az utóbbi, vagyis az egészség pedig nehezen függetleníthető az elektronikus fizetési megoldások rakétaként kilövő népszerűségétől – hiszen járványveszélyes időkben ki szeret egy naponta akár százak kezén átmenő papírdarabbal érintkezni, még ha Szent István vagy Deák Ferenc van is rajta?

Nézzünk nyugodtan magunkba: velünk még nem fordult elő, hogy abba a boltba mentünk be inkább, ahol biztosan tudtuk, hogy kártyával is fogunk tudni fizetni? Rendben, a kutyakozmetika bizalmi szolgáltatás, amelyre jellemző a stabil vendégkör – de egyrészt nem csak törzsvendégek, hanem az „utcáról” betérő ügyfelek is léteznek, másrészt miért ne adnánk meg a törzsvásárlóinknak azt a komfortérzést, amire a mostani időszakban fokozottan szükségük van? És miért rekesztenénk ki azokat, akik (valljuk be, indokoltan) ragaszkodnak a kártyás fizetéshez? Azért, mert esetleg még senki sem mondta? Hidd el: van ügyféligény a kártyaelfogadásra, csak nem mindig látható!

Az összes idevágó kimutatás és vizsgálat azt igazolja, hogy mióta kitört a pandémia, a kártyaelfogadás lehetősége forgalomnövelő tényező. Rendben, vannak költségei – ahogyan a készpénzhasználatnak is –, de hogy többet hoz a konyhára, mint amennyit visz, vagyis, hogy a kártyaelfogadással többet nyersz, mint amennyi a költsége, az a jelenlegi körülmények között nehezen vitatható.

Ha már az őszinte megmondásoknál tartunk: természetes, hogy mindenki félti a borravalót. Miért ne beszélhetnénk róla nyíltan? A borravaló is része az üzletnek, így a megélhetésünknek is. De bebizonyította már valaki, hogy a bankkártya kizárja? Gondolod, hogy mióta a leginkább jattfüggő szakmában, a budapesti taxizásban bevezették a kötelező kártyaelfogadást, megszűnt a borravaló? Vagy a vendéglátásban, a fodrásznál…? A valóságban sokkal inkább arról van szó, hogy minél rutinosabb kártyahasználó valaki, annál természetesebb számára, hogy ugyanúgy kezeli, mint a pénztárcáját – vagy inkább egy kicsit nagyvonalúbban. Szóval, ha esetleg eddig voltak kétségeid, ne legyenek többé: kártyával is kaphatsz borravalót!

Az az igazság, hogy a kártyaelfogadás menő. Mindenképpen elegánsabb, mint a tárcában keresgélni, kiszámolni az aprót, vagy kölcsönkérni valakitől, ha pechünkre nincs elég pénz a bukszában. A kártyaelfogadás jelez egy szintet, sugall egyfajta presztízst, megbízhatóságot, technikai felkészültséget, mutatja az üzlet komolyságát. Azaz pörgeti a bizniszt, hiszen azt az üzenetet közvetíti, hogy olyan szolgáltatók vagyunk, akiknek a vásárló kényelme fontos, és akikre hosszú távon is lehet számítani.

Pörgés, pörgés… tudtam, hogy valami még kimaradt: az időtényező. Ha végre megint jól megy a bolt, a napi bevétel attól (is) függ, hogy hány vendég fér bele a napi munkaidőbe. Ilyenkor minden perc számít – az is, amíg a visszajárót keresgéljük, átszaladunk a szomszédba váltani, vagy a nap végén a bevételt számoljuk. Tudtad, hogy a kártyaelfogadás nem csak a pénzmozgást digitalizálja, hanem az adminisztrációt is? Ha kártyát használsz, nincs olyan, hogy minden műszak, minden váltás után kasszát kell csinálni, mert a bankod minden fillért pontosan elszámol. Hogy technikailag bonyolult? Ma, az okostelefonok korában? A kártyaelfogadás gyorsabb, mint a készpénz és technikailag is egyszerű. Olyannyira, hogy a technológiája – nem a fejlettséget és a megbízhatóságot, hanem konkrétan a bonyolultságot tekintve – valahová a hajszárító és a kenyérpirító közé esik: eddig még mindenkinek sikerült, aki megpróbálta. Magadért, a törzsvevőkért, az új vendégekért – ez a következő állomás, ha előrelépnél az üzletben.

Ha a cikket olvasva kedved kaptál és a kártyaelfogadás mellett döntöttél, hasznos segítséget találsz az elinduláshoz erre az oldalra kattintva!

Képforrás: Shutterstock

Tetszett a cikk?

További cikkek a témában

Egyéni szolgáltatók A megbízhatóság fél siker az ügyfélkör bővítéséhez... A megbízhatóság nem merül ki a pontos munkavégzésben. Az ügyfelek elvá...
videó Egyéni szolgáltatók videó Új vállalkozás indítása 2025-ben Az időzítés a vállalkozás indításakor esetében is fontos szempont. Pon...
Egyéni szolgáltatók Profi árajánlat készítése lépésről-lépésre Egy igényes és professzionális, az ügyfél minden kérdésére választ adó...

Legnépszerűbb

Vállalkozz okosan Így indíts új vállalkozást 2025-ben! Útmutató kezdő vállalko... Egy új vállalkozás elindítása mindig izgalmas és kihívásokkal teli fel...
Ügyvéd, könyvelő, adószakértő Így készülj a 2024-es évre, ha ügyvéd vagy közjegyző vagy!... Az új év az ügyvédek és a közjegyzők számára mindig egy viszonylag nyu...
Egyéni szolgáltatók Vízvezeték-szerelők januárja: fagyos rendszerek, sürgős beav... Januárban a vízvezeték-szerelőket számos kihívás és feladat várhatja, ...
Egyéni szolgáltatók Éves olajcsere: érdemes digitálisan is készülni az utolsó ro... Ahogy egyre kevesebb nap van hátra 2023-ból, úgy keresi fel egyre több...
Falusi szálláshely Szállást adsz ki? Ezek a kihívások várhatnak rád januárban... Az év első hónapja nyugalmasabb időszak minden vállalkozás számára, ig...
Vállalkozz okosan Üdvözlünk a Vállalkozónában, ahol vállalkozói siker útját eg... Örömmel jelentjük be, hogy az elmúlt időszakban számos fejlesztést val...

Ezt olvastad már?

Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom és praktikus tanács vár még rád, amit könnyedén hasznosíthatsz, hogy vállalkozásod még sikeresebb legyen! 

Interjú: az AI hasznos, de ne döntsön helyettünk
Így optimalizálhatod a napi feladatokat
Vállalkozz okosan Személyzeti ügyek: az AI hasznos, de ne döntsön helyettünk &... HR trendek 2025-ben: hogyan igazodhatnak a kisvállalkozások az új kihívások...
Vállalkozz okosan Hogyan optimalizálhatod vállalkozásod napi feladatait? Naponta százával szűnnek meg vállalkozások, a verseny egyre nagyobb. A haté...
Érdekel további tartalom! Nem kérem az ajánlást
A Vállalkozóna tartalmai a Mastercard® támogatásával jöttek létre