Egyéni szolgáltatók

Lehet nálad kártyával fizetni? Ne gondold, hogy a kutyát sem érdekli!

A világjárvány majd elmúlik (reméljük), de az a hatás, amit a fizetési szokásainkra gyakorolt, biztosan velünk marad sokáig; talán örökre….

A világjárvány majd elmúlik (reméljük), de az a hatás, amit a fizetési szokásainkra gyakorolt, biztosan velünk marad sokáig; talán örökre.

Alighanem neked is ismerős az érzés, milyen kényelmetlen a bankjegy megfogása után hozzáérni valakihez, akit szeretsz, aki fontos a számodra – azt hiszed, hogy az ember legjobb barátjával és hű társával más a helyzet? Az emberek azért viszik kutyakozmetikushoz a kutyájukat, mert fontos nekik: szeretnének büszkék lenni rá, és szeretnének mindent megadni neki, beleértve a jó megjelenést, az ápolást és az egészséget is. Az utóbbi, vagyis az egészség pedig nehezen függetleníthető az elektronikus fizetési megoldások rakétaként kilövő népszerűségétől – hiszen járványveszélyes időkben ki szeret egy naponta akár százak kezén átmenő papírdarabbal érintkezni, még ha Szent István vagy Deák Ferenc van is rajta?

Nézzünk nyugodtan magunkba: velünk még nem fordult elő, hogy abba a boltba mentünk be inkább, ahol biztosan tudtuk, hogy kártyával is fogunk tudni fizetni? Rendben, a kutyakozmetika bizalmi szolgáltatás, amelyre jellemző a stabil vendégkör – de egyrészt nem csak törzsvendégek, hanem az „utcáról” betérő ügyfelek is léteznek, másrészt miért ne adnánk meg a törzsvásárlóinknak azt a komfortérzést, amire a mostani időszakban fokozottan szükségük van? És miért rekesztenénk ki azokat, akik (valljuk be, indokoltan) ragaszkodnak a kártyás fizetéshez? Azért, mert esetleg még senki sem mondta? Hidd el: van ügyféligény a kártyaelfogadásra, csak nem mindig látható!

Az összes idevágó kimutatás és vizsgálat azt igazolja, hogy mióta kitört a pandémia, a kártyaelfogadás lehetősége forgalomnövelő tényező. Rendben, vannak költségei – ahogyan a készpénzhasználatnak is –, de hogy többet hoz a konyhára, mint amennyit visz, vagyis, hogy a kártyaelfogadással többet nyersz, mint amennyi a költsége, az a jelenlegi körülmények között nehezen vitatható.

Ha már az őszinte megmondásoknál tartunk: természetes, hogy mindenki félti a borravalót. Miért ne beszélhetnénk róla nyíltan? A borravaló is része az üzletnek, így a megélhetésünknek is. De bebizonyította már valaki, hogy a bankkártya kizárja? Gondolod, hogy mióta a leginkább jattfüggő szakmában, a budapesti taxizásban bevezették a kötelező kártyaelfogadást, megszűnt a borravaló? Vagy a vendéglátásban, a fodrásznál…? A valóságban sokkal inkább arról van szó, hogy minél rutinosabb kártyahasználó valaki, annál természetesebb számára, hogy ugyanúgy kezeli, mint a pénztárcáját – vagy inkább egy kicsit nagyvonalúbban. Szóval, ha esetleg eddig voltak kétségeid, ne legyenek többé: kártyával is kaphatsz borravalót!

Az az igazság, hogy a kártyaelfogadás menő. Mindenképpen elegánsabb, mint a tárcában keresgélni, kiszámolni az aprót, vagy kölcsönkérni valakitől, ha pechünkre nincs elég pénz a bukszában. A kártyaelfogadás jelez egy szintet, sugall egyfajta presztízst, megbízhatóságot, technikai felkészültséget, mutatja az üzlet komolyságát. Azaz pörgeti a bizniszt, hiszen azt az üzenetet közvetíti, hogy olyan szolgáltatók vagyunk, akiknek a vásárló kényelme fontos, és akikre hosszú távon is lehet számítani.

Pörgés, pörgés… tudtam, hogy valami még kimaradt: az időtényező. Ha végre megint jól megy a bolt, a napi bevétel attól (is) függ, hogy hány vendég fér bele a napi munkaidőbe. Ilyenkor minden perc számít – az is, amíg a visszajárót keresgéljük, átszaladunk a szomszédba váltani, vagy a nap végén a bevételt számoljuk. Tudtad, hogy a kártyaelfogadás nem csak a pénzmozgást digitalizálja, hanem az adminisztrációt is? Ha kártyát használsz, nincs olyan, hogy minden műszak, minden váltás után kasszát kell csinálni, mert a bankod minden fillért pontosan elszámol. Hogy technikailag bonyolult? Ma, az okostelefonok korában? A kártyaelfogadás gyorsabb, mint a készpénz és technikailag is egyszerű. Olyannyira, hogy a technológiája – nem a fejlettséget és a megbízhatóságot, hanem konkrétan a bonyolultságot tekintve – valahová a hajszárító és a kenyérpirító közé esik: eddig még mindenkinek sikerült, aki megpróbálta. Magadért, a törzsvevőkért, az új vendégekért – ez a következő állomás, ha előrelépnél az üzletben.

Ha a cikket olvasva kedved kaptál és a kártyaelfogadás mellett döntöttél, hasznos segítséget találsz az elinduláshoz erre az oldalra kattintva!

Képforrás: Shutterstock

Tetszett a cikk?

További cikkek a témában

Egyéni szolgáltatók „Előleget hiába kérek vele” – a leggyakoribb tévhi... Drága, bonyolult, nem használható mindenféle pénzügyi tranzakcióra – e...
videó Egyéni szolgáltatók videó Innovációk az autószerelésben A családja támogatása nélkül nem mert volna vállalkozásba fogni Takács...
Egyéni szolgáltatók Hogyan lehet a telefonod egyben a terminálod is?  ... A nyári szezon a szobafestők számára ez egyik legfontosabb időszak. Il...

Legnépszerűbb

Egyéni szolgáltatók Milyen fagyálló kerüljön a fűtésrendszerbe? – Kész... Bár az éjszakai mínuszok idén ősszel még nem érkeztek meg, legalább a ...
Egyéni szolgáltatók Így készülj a 2024-es évre, ha ügyvéd vagy közjegy... Az új év az ügyvédek és a közjegyzők számára mindig egy viszonylag nyu...
Egyéni szolgáltatók Vízvezeték-szerelők januárja: fagyos rendszerek, s... Januárban a vízvezeték-szerelőket számos kihívás és feladat várhatja, ...
Egyéni szolgáltatók Éves olajcsere: érdemes digitálisan is készülni az... Ahogy egyre kevesebb nap van hátra 2023-ból, úgy keresi fel egyre több...
Egyéni szolgáltatók Szállást adsz ki? Ezek a kihívások várhatnak rád j... Az év első hónapja nyugalmasabb időszak minden vállalkozás számára, ig...
Egyéni szolgáltatók Üdvözlünk a Vállalkozónában, ahol vállalkozói sike... Örömmel jelentjük be, hogy az elmúlt időszakban számos fejlesztést val...
A Vállalkozóna tartalmai a Mastercard® támogatásával jöttek létre