Szépségipar

Mi mindenre érdemes odafigyelni a vendégkör kialakításakor? – Tippek, trükkök kozmetikusoknak

Kozmetikusként ma már számos olyan tényezőt is érdemes átgondolni, amely nem tartozik szorosan a szakmához, de vállalkozóként nem feledkezhet meg…

Kozmetikusként ma már számos olyan tényezőt is érdemes átgondolni, amely nem tartozik szorosan a szakmához, de vállalkozóként nem feledkezhet meg róla az ember. Tavaly például évtizedes mélypontra zuhant a készpénzfelvételek száma, és kilőtt a bankkártyával teljesített fizetéseké. Hogy mi köze mindennek a vendégekhez? Nos, közülük valószínűleg sokan szeretnének bankkártyával fizetni a kozmetikusnál is, még ha ezt nem is mondják.

Stabil vendégkört sem kialakítani, sem megtartani nem könnyű. Ma már korántsem elegendő, ha egy kozmetikus a legjobb minőségű anyagokkal dolgozik, vagy ha folyamatosan képzi magát, követi az aktuális hazai és nemzetközi trendeket és még a szalonja dizájnját is időről időre megújítja.

Rohanó világunkban számos olyan, egyéb tényezőre is érdemes odafigyelni, amely bár első ránézésre nem tartozik szorosan a kozmetikus szakmához, vállalkozóként mégsem hagyhatók figyelmen kívül.

Ilyen például a megfelelő kommunikáció – nem csak személyesen a vendégekkel, hanem a világhálón és a közösségi-, illetve a szakmai oldalakon is. Ugyancsak idetartozik a különböző korú vendégek viselkedésének, szokásainak nyomon követése, hiszen ezek hol lassabb tempóban, hol szinte egyik napról a másikra, de átalakulnak.

Mindenki kártyázik! Te miért nem?

Jó példa erre a fizetéssel kapcsolatos rutinok változása. Ki gondolta volna még néhány évvel ezelőtt, hogy az idősebb generáció képviselői is teljes természetességgel fognak bankkártyát használni a boltokban és a különböző szolgáltatóknál? Márpedig most éppen ez a helyzet.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint 2021 első negyedévében 11,8 millióval több bankkártyás vásárlás történt, mint egy évvel korábban, és közel 2 ezer milliárd forinttal többet költöttünk így, mint 2020 első negyedévében. Közben az ATM-es készpénzfelvételek száma csökkent 3,1 millióval, és évtizedes negatív rekordot állított be.

Gyors, egyszerű és menő

Ezért is érdemes átgondolni, hogy vajon megéri-e fenntartani a kizárólag készpénzes fizetést a kozmetikában. Ügyféligény ugyanis van a kártyás fizetésre, csak nem mindig látható. Ahogy ez a fenti országos adatokból is kiolvasható.

A kártyaelfogadás ma már egyértelműen menő. Többet nyersz vele, mint amennyi a költsége, ráadásul kártyával is kaphatsz borravalót. Egy POS-terminál pedig gyorsabb, higiénikusabb, mint a készpénz és technikailag is egyszerű!

Képforrás: Shutterstock

Tetszett a cikk?

További cikkek a témában

Szépségipar Fazonigazítás mesterséges intelligenciával  Ott azért még nem tartunk, hogy a mesterséges intelligencia által irán...
Szépségipar Nem csak a frizura, a fodrász is megújulhat tavass... A tavasz a fodrászok számára üzleti értelemben is az új lehetőségek id...
Szépségipar Új év, új kihívások: mire számíthatnak a fodrászok... Kezdetét vette az új év, így a fodrászok számára ismét egy izgalmas és...

Legnépszerűbb

Szépségipar Higiéniás tanácsok a digitalizált világban A digitalizálódó világ nemcsak a nagy szállodákat, hanem a kisebb, fal...
Szépségipar Így készülj a 2024-es évre, ha ügyvéd vagy közjegy... Az új év az ügyvédek és a közjegyzők számára mindig egy viszonylag nyu...
Szépségipar Vízvezeték-szerelők januárja: fagyos rendszerek, s... Januárban a vízvezeték-szerelőket számos kihívás és feladat várhatja, ...
Szépségipar Éves olajcsere: érdemes digitálisan is készülni az... Ahogy egyre kevesebb nap van hátra 2023-ból, úgy keresi fel egyre több...
Szépségipar Szállást adsz ki? Ezek a kihívások várhatnak rád j... Az év első hónapja nyugalmasabb időszak minden vállalkozás számára, ig...
Szépségipar Üdvözlünk a Vállalkozónában, ahol vállalkozói sike... Örömmel jelentjük be, hogy az elmúlt időszakban számos fejlesztést val...
A Vállalkozóna tartalmai a Mastercard® támogatásával jöttek létre