Eljött 2024 vége, autószerelőként minden bizonnyal nem lepődsz meg rajta, hogy mindenki ilyenkor jelentkezik be a nagy karbantartásra. Felfoghatod teherként is, de amellett, hogy komoly bevételre tehetsz szert, a szezon ideális alkalom arra, hogy az ügyfeleket hosszú távon is elkötelezd magad mellett. Összegyűjtöttük, miért érdemes ilyenkor még egy kis plusz energiát fektetni a szervizbe, és a sok munka mellett a digitális eszközök beépítésével hogyan nyerheted meg az ügyfeleket hosszú távra. Mutatjuk!
- Emlékeztető a rendszeres karbantartásról
Sokan egész egyszerűen elfelejtik, mennyire fontos az éves olajcsere, a szűrőcsere és az egyéb alapvető karbantartási feladatok elvégzése egy autónál. Mások halogatnak, és úgy gondolják, hogy ráérnek majd tavasszal, esetleg nem gond, ha csúsznak vele még egy évet. Vezess be egy olyan rendszert, amivel emlékeztetni tudod őket a következő esedékes szervizre – akár e-mail, akár SMS formájában, de az sem ördögtől való, ha felhívod őket. Lehet, hogy nagy energiabefektetésnek tűnik, de az e-mailt akár automatikusra is állíthatod, emlékeztetőt küldve a feledékeny kuncsaftoknak.
- Digitális ügyfélkapcsolatok
Ha modern autószervizben gondolkodsz, az online jelenlétet ma már alap. A foglalások átlátható kezelése, az időpontegyeztetési lehetőség, a szolgáltatásaid árainak pontos közlése mind egyre fontosabbá válik az ügyfelek számára. Nem feltétlenül kell mobilalkalmazásban vagy bonyolult, online platformban gondolkoznod, de egy jól működő honlap a legtöbb dologra megoldást nyújthat. Egy applikáció vagy egy online időpontfoglaló rendszer már kicsit magasabb szint, de ezeket se zárd ki a hosszútávú tervekből.
- Bankkártyás fizetés bevezetése
Az ügyfelek egyre gyakrabban érkeznek készpénz nélkül, sokan nem is gondolkodnak másban, csak a bankkártyás fizetésben. Egy POS-terminál nemcsak a fizetési folyamatot teszi gördülékenyebbé, hanem professzionálisabb szolgáltatást is sugall. Nem azt javasoljuk, hogy ne fogadj el készpénzt, de a fizetési lehetőségek bővítésébe megéri fektetni, bizalmat sugall, és szívesebben járnak majd hozzád.
- Év végi akciók és promóciók
Az év végi időszakban érdemes „out of the box” gondolkodni, ajánlatokat kínálni, például kedvezményes karbantartási csomagokat. Az ilyen jellegű akciókat hatékonyan hirdetheted közösségi médiában és e-mail kampányokkal, miközben hangsúlyozhatod, hogy nálad a kiszolgálás gyors és kényelmes.
- A műhely karbantartása
Nemcsak az autók szorulnak olykor karbantartásra, hanem bizony a műhelyek is! Egy belső nagytakarításon kívül az év vége alkalmat ad arra is, hogysaját belső rendszereidet is felülvizsgáld. A digitális adminisztrációs megoldások nemcsak gyorsabbá, hanem átláthatóbbá is teszik a működést. Egy jól kialakított rendszer nyomon követi az ügyfelek előzményeit, az elvégzett munkákat és az esedékes karbantartásokat.
További cikkek a témában
Legnépszerűbb
Ezt olvastad már?
Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom és praktikus tanács vár még rád, amit könnyedén hasznosíthatsz, hogy vállalkozásod még sikeresebb legyen!