
Népszerű az utánvétes fizetés: miért érdemes több opciót is kínálnod?
Az online vásárlás egyre népszerűbb, nem mindegy azonban, milyen fizetési lehetőségeket kínálsz ügyfeleidnek. Az utánvétes fizetés ma már alapvető, a kártyás tranzakciók száma is folyamatosan növekszik. Ha vállalkozóként sikeres akarsz maradni, érdemes többféle fizetési módot kínálnod. Mutatjuk, miért!
Az e-kereskedelem virágzik, vele együtt a vásárlói szokások is folyamatosan változnak. Egy 2024-es felmérés szerint egy átlagos online vásárló évente 12-14 alkalommal rendel valamit, és minden negyedik vásárlásnál kártyás fizetést választ. Az utánvétes fizetési lehetőség továbbra is a legnépszerűbb, az online rendelések 59%-át így egyenlítik ki. A tendencia pedig évről évre nő.
A vásárlók a megrendelt termék ellenértékét nem megrendeléskor, hanem kiszállításkor egyenlítik ki. Ezt követően a kifizetett összeget a szállító cégtől kapod meg, így az utánvétes szolgáltatás számodra költséggel jár. Mérlegelned kell tehát, hogy a kiszállítás az utánvéttel járó extra szolgáltatás összegét termékeid vételárába építed-e be, vagy ezeket külön szállítási tételekként tünteted-e fel.
Legyen egyszerű és biztonságos!
A fogyasztók kényelmes vásárlási megoldásokat keresnek, és egyre többen számítanak rá, hogy az utánvétes csomag átvételekor készpénzmentesen is fizethetnek.
- A vásárlók többsége azt a webshopot részesíti előnyben, ahol ezt a lehetőséget is választhatják. Különösen első vásárlás alkalmával növeli a vásárlói bizalmat.
- A gyors, biztonságos és egyszerű fizetési módok vonzóbbá teszik vállalkozásodat és növelik az eladásokat. A lényeg, hogy a vásárlási folyamatot minél gördülékenyebbé és rugalmasabbá tedd.
- A csomagautomaták elterjedésével sokkal kényelmesebb és gazdaságosabb lett a feladók által azelőtt nem kifejezetten kedvelt lehetőség.
Így intézheted, ha webshopod van
- Futárszolgálattal köss szerződést, így tudod igénybe venni az utánvétes csomagküldési szolgáltatást. A megrendelt terméket add át a futárnak, a címzett neki fogja kifizetni az áru és a kiszállítás ellenértékét, amelyet neked kell meghatároznod és a webshopodban feltüntetned. A futárszolgálat a vásárlási folyamat lezárultával eljuttatja neked a vásárlás összegét.
- A csomag címzésénél utánvétes csomagcímkét kell használnod. Itt a “cash on delivery” (COD) rövidítés eredetileg a “készpénzfizetés kézbesítéskor” megnevezést takarta, de ma már a kártyás fizetést is lehetőségként kínálják a vásárlóknak.
- Postán is adhatsz fel csomagot, amely átvehető a vásárló által megjelölt postahivatalban, vagy többletszolgáltatásként a kiszállítást kérheted MPL csomagautomatába is. A további részletekről a Magyar Posta belföldi csomagmegoldásai között tájékozódhatsz.
Sokszínű fizetési lehetőségek
Minél sokszínűbb fizetési lehetőséget kínál webáruházad, hosszú távon annál népszerűbb lesz. Az online bankkártyás fizetés mellett egyre népszerűbbek a mobilfizetési megoldások, mint az Apple Pay vagy a Google Pay.
Egy jól megválasztott fizetési rendszer nemcsak az eladásaidat növeli, hanem vásárlóid bizalmát is erősíti. Ne hagyd, hogy a fizetés akadály legyen – biztosíts több opciót, és engedd, hogy vásárlóid azt válasszák, ami nekik a legkényelmesebb!
Rövid animációnkat is megtekintheted:
Fotó: Getty Images
További cikkek a témában



Legnépszerűbb






Ezt olvastad már?
Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom és praktikus tanács vár még rád, amit könnyedén hasznosíthatsz, hogy vállalkozásod még sikeresebb legyen!

