A Magyarországra érkező turisták nemcsak Budapestet fedezik fel, a vidéki városokra is kíváncsiak. Ez kiváló lehetőségeket teremt az őstermelők számára is, hiszen a külföldiek közül is sokan keresnek helyi termékeket és autentikus élményeket. Érdemes kihasználnod ezt a lehetőséget, és olyan piacokon árulni, ahol biztosan találkozol ezzel a célcsoporttal. A kiváló termékeiden kívül mi kell ahhoz, hogy népszerűbbé válj köztük? Mutatunk hat tippet.
Ingyenes kóstolók és extra kedvezmények
Az ingyenes kóstolók lehetőséget kínálnak arra, hogy a turisták megismerjék a termékeidet. Ha elégedettek azzal, amit megízleltek, nagyobb eséllyel vásárolnak is. Kínálj extra kedvezményeket azoknak, akik bekövetnek a közösségi médiában.
Ez növeli az elkötelezettséget, segít abban, hogy a turisták később is visszatérjenek hozzád, akár online rendeléssel is, ha van rá lehetőségük nálad.
Digitális névjegykártyák és zárt csoport
Készíts QR-kódos „névjegykártyát”, ami a közösségi oldaladra vezet. A kód segítségével a turisták rögtön az oldaladra jutnak, így még akkor is emlékezni fognak rád, ha már hazatértek. Érdemes egy zárt Facebook csoportot létrehoznod, ahol a vásárlók rendelhetnek tőled. Ez nemcsak az eladásaidat növelheti, hanem közvetlen kapcsolatot is teremthetsz a vásárlókkal.
Fenntarthatóság és ajándékok
A fenntarthatóság egyre fontosabb szempont a vásárlók számára. Használj környezetbarát csomagolóanyagokat. Ha igaz rád, akkor hangsúlyozd, hogy a termékeid természetesek és fenntartható módon készülnek.
Ez vonzóvá teszi a kínálatodat a tudatos fogyasztók számára.
A turisták imádják az apró ajándékokat, amelyeket hazavihetnek emlékbe. Ajánlj kis meglepetéseket vagy mintatermékeket a nagyobb vásárlások mellé. Ezek az apró figyelmességek növelhetik a vásárlók elégedettségét, a hajlandóságát a költekezésre, és nem utolsó sorban vállalkozásod ajánlására a külföldi ismerősök körében.
Nyelvtudás és tájékoztatók
Nem szükséges folyékonyan beszélned több nyelven, de az alapvető kifejezések ismerete nagy segítség lehet. Készíts többnyelvű tájékoztatókat, amelyek bemutatják a termékeidet és azok használatát.
Ez megkönnyíti a kommunikációt és növeli a turisták bizalmát.
A fizetési lehetőségek bővítése
A turisták számára az élmény része a könnyű és problémamentes vásárlás. Minél több fizetési lehetőséget kínálsz, annál szívesebben térnek majd vissza hozzád. Aki szeretne, az természetesen fizethessen készpénzzel, de a legtöbb turista ahhoz van szokva, hogy kártyával intéz mindent. Nem akarnak pénzt váltani, mert ez egyszerűbb és jobban megéri nekik. Ha lehetőséget biztosítasz a bankkártyás fizetésre, az nagyban növelheti az eladásaidat, hiszen a vásárlók kényelmesebben és gyorsabban tudják lebonyolítani a tranzakciókat.
5+1: A kulisszák mögött
Szervezz látogatást, túrát oda, ahol a termelés zajlik. Ha valamilyen helyi sajátossággal foglalkozol, amihez akár különleges eljárás is tartozik, akkor garantált a siker. Gondolkodhatsz akár utazási irodákkal való együttműködésben is, de helyi kulturális programokhoz is csatlakozhatsz! Ilyenkor belépődíjat is szedhetsz, de szinte garantált, hogy a vendégek vásárolni is fognak tőled a program végén.