Vállalkozz okosan

Öt gyakori tévhit a telefonterminálokkal kapcsolatban

Az okostelefonok elterjedésével a fizetési technológia is gyor fejlődésen ment keresztül. Ma már szinte bárhol fizethetünk a telefonunkkal, legyen szó élelmiszerboltról, kávézóról, vagy éppen tömegközlekedési eszközökről. Azonban sokan még mindig félreértik, hogyan működnek a telefonos fizetési terminálok és maguk az érintéses fizetési megoldások. Ebben a cikkben öt gyakori tévhitet próbálunk eloszlatni.

1. tévhit 

A telefonom bármikor lehet fizetőeszköz, még akkor is, ha nem akartam fizetni.

Sokan tartanak attól, hogy ha már egyszer beállították az érintéses fizetést, akkor a telefonjuk folyamatosan „aktív” marad, és bármikor használható fizetési eszközként. Ez leginkább azokban merül fel, akik nem ismerik pontosan, hogyan működnek ezek a rendszerek.

A valóság ezzel szemben az, hogy a telefonok NFC-fizetési rendszerei csak akkor aktívak, amikor a felhasználó kifejezetten engedélyezi azt. Ez általában a telefon feloldását és a megfelelő alkalmazás megnyitását jelenti. Tehát amíg a telefon zárva van, vagy nem engedélyezed a fizetést, addig az NFC chip nem működik fizetési eszközként.

2. tévhit:

Ha például buszon véletlenül odaérintem a telefonomat a terminálhoz, levonják a pénzt a bankszámlámról.

Ez az egyik legelterjedtebb tévhit, főként azok körében, akik még nem használták a mobiljukat fizetésre.

A valóság ezzel szemben az, hogy nem léteznek ilyen véletlenek. A legtöbb érintéses fizetési technológia több biztonsági réteget is alkalmaz. Ahhoz, hogy sikeres legyen egy tranzakció, a felhasználónak először fel kell oldania a telefonját, majd egy külön alkalmazásban, például Google Pay vagy Apple Pay esetében, el kell indítania a fizetési folyamatot. Ezáltal a fizetés nem indul el véletlen érintésre, és nem vonnak le pénzt a számládról anélkül, hogy ezt tudatosan kezdeményeznéd.

3. tévhit

Az NFC technológia könnyen lehallgatható, és ellophatják az adataimat.

Az érintéses fizetés az úgynevezett NFC (Near Field Communication) technológián alapszik, amely lehetővé teszi, hogy az eszközök kis távolságon belül kommunikáljanak egymással. Van, aki szerint ez a technológia sebezhető, és akár távolról is hozzáférhetnek a pénzügyi adataikhoz.

A valóság ezzel szemben az, hogy az NFC technológia kifejezetten biztonságos. Ahhoz, hogy egy eszköz sikeresen kommunikáljon egy terminállal, néhány centiméteres távolság szükséges. Emellett a modern fizetési rendszerek titkosított adatokat használnak, így még ha valaki le is hallgatná az adatcserét, az információk dekódolása és felhasználása rendkívül nehéz lenne. A titkosítás mellett a fizetés elindításához általában jelszóra és biometrikus azonosításra (pl. ujjlenyomat vagy arcfelismerés), ez pedig további biztonságot garantál

4. tévhit:

Ha elveszítem a telefonomat, bárki hozzáférhet a pénzemhez.

Az egyik legnagyobb félelem, hogy ha valaki elveszíti a telefonját, akkor az, aki megtalálja, egyszerűen fizethet vele, mivel az érintéses fizetés könnyűnek és gyorsnak tűnik. Sokan feltételezik, hogy ha valaki hozzájut a telefonhoz, azonnal hozzáfér a pénzükhöz is.

Az érintéses fizetés biztonsági rendszereinek célja pontosan az, hogy ilyen esetekben is védve legyenek az adatok és a pénzügyi eszközök. A legtöbb modern okostelefon erős biztonsági intézkedéseket alkalmaz már a feloldásnál: például PIN-kód vagy biometrikus azonosítás- A legtöbb bank pedig lehetőséget biztosít arra, hogy a telefon elvesztése esetén azonnal letiltsuk a fizetési funkciókat távolról.

5. tévhit

Az érintéses fizetés bonyolultabb, mint a hagyományos bankkártya.

Többen azért tartanak az érintéses fizetéstől, mert úgy vélik, hogy az bonyolultabb, mint a hagyományos bankkártyával való fizetés. Félnek, hogy a telefonos fizetés beállítása vagy használata nehézkes lesz, különösen az idősebb korosztály számára. A valóság ezzel szemben az, hogy az érintéses fizetés rendkívül egyszerű és felhasználóbarát. A legtöbb telefonos fizetési rendszer úgy van kialakítva, hogy egyszerű legyen, és a fizetési folyamat mindössze néhány másodpercet vegyen igénybe. A fizetéshez általában elegendő a telefonunkat a terminálhoz érinteni, miután feloldottuk azt. A beállítási folyamat sem bonyolult: a legtöbb esetben csak hozzá kell adni a bankkártyánkat az alkalmazáshoz, és már készen is állunk a fizetésre. Ha valaki már használta a hagyományos bankkártyát érintéses fizetésre, akkor a telefonos fizetés nem fog komolyabb nehézséget okozni.

Tetszett a cikk?

További cikkek a témában

Vállalkozz okosan Mikor érdemes könyvelőt váltani? Egy jó könyvelő nemcsak a pénzügyeid kezelését segíti, hanem fontos st...
Vállalkozz okosan Maradj versenyképes és használd ki a digitális fizetés lehet... Bár Magyarországon megállíthatatlanul terjed a pénzforgalmi digitalizá...
Vállalkozz okosan Így alapozhatod meg vállalkozásod jövő évi sikerét már most... Bár az év vége a legtöbb ember számára az ünnepi készülődésről, kikapc...

Legnépszerűbb

Szépségipar Hogyan szolgáld ki az impulzus-hajnyírásra járó férfiakat?... A férfiak fodrászati szokásai sokban különböznek a nőkétől, különösen ...
Ügyvéd, könyvelő, adószakértő Így készülj a 2024-es évre, ha ügyvéd vagy közjegyző vagy!... Az új év az ügyvédek és a közjegyzők számára mindig egy viszonylag nyu...
Egyéni szolgáltatók Vízvezeték-szerelők januárja: fagyos rendszerek, sürgős beav... Januárban a vízvezeték-szerelőket számos kihívás és feladat várhatja, ...
Egyéni szolgáltatók Éves olajcsere: érdemes digitálisan is készülni az utolsó ro... Ahogy egyre kevesebb nap van hátra 2023-ból, úgy keresi fel egyre több...
Falusi szálláshely Szállást adsz ki? Ezek a kihívások várhatnak rád januárban... Az év első hónapja nyugalmasabb időszak minden vállalkozás számára, ig...
Vállalkozz okosan Üdvözlünk a Vállalkozónában, ahol vállalkozói siker útját eg... Örömmel jelentjük be, hogy az elmúlt időszakban számos fejlesztést val...

Pop up

Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom vár rád! Olvastál már például arról, mi a különbség az Y és a Z generáció pénzköltési szokásai között?

Első választási lehetőség
Vállalkozz okosan Mire és hogyan költenek az Y és a Z-generáció tagjai?   ... A digitális technológia és annak minden velejárója jelentősen felforgatta a...
Érdekel további tartalom! Nem kérem az ajánlást
A Vállalkozóna tartalmai a Mastercard® támogatásával jöttek létre