
Öt ok, ami miatt ügyvédként megéri fejleszteni online jelenléted
Az egyéni praxissal rendelkező ügyvédek számára a kibertérben való jelenlét mára olyan természetes, mint az, hogy jogi diploma kell a munkájuk elvégzéséhez. Vannak azonban olyan lépések, amelyeken sokan átsiklanak, pedig sokat számítanak az ügyfélelégedettség növelésén és új ügyfelek szerzésében is. Mutatunk öt okot, hogy miért érdemes aktívnak lenni az interneten.
1. Láthatóság, hitelesség
Ha egyéni praxissal rendelkezel, akkor az online jelenlét a legfontosabb módja az új ügyfélszerzésnek, az új kapcsolatok rengeteg lehetőséget hordoznak. Egy saját weboldallal a hitelességedet és az üzenetedet is sokkal jobban tudod közvetíteni és erősebb kötődést tudsz kialakítani leendő, vagy új ügyfeleid felé. Emellett a szolgáltatásaid részletes leírása, esetleg szaktudásod megcsillantása érdekében jogi szakcikkeid publikálására is lesz itt lehetőséged.
2. A közösségi média ereje
Talán írni sem kell, de ma Magyarországon az internet nagyjából egyenlő a Facebookkal. Nem kikerülhető, de ez most egy jó lehetőség arra, hogy bővítsd ügyfélköröd. A Messenger segítségével a kapcsolattartást is megkönnyítheted automata válaszokkal. A szakmai kapcsolataidat, szakértő arcéledet pedig a LinkedIN-en tudod pallérozni akár hozzászólásokkal, akár a weboldaladra kikerült szakcikkek megosztásával, az alatta elkezdődő szakmai beszélgetésben pedig még erősebb benyomást kelthetsz.
3. Kényelmes az ügyfeleidnek is
Mindkét típusú online jelenlét azonban nemcsak neked, az ügyfeleidnek is kényelmes hozzáférést biztosít az információhoz. Egy keresés, két kattintás és egy telefonhívás vagy egy üzenet, nagyjából ennyiből áll egy új kapcsolat kialakítása akkor, ha hatékonyan és jól tudod üzenetedet továbbítani és már az elején mély benyomást tudsz tenni a leendő ügyfélkörödre.
4. Hatékonyság mindenek felett
A manuális folyamatok időrablók és ma már nagyon jó digitális megoldások léteznek a kiváltásukra. Online időpontfoglaló rendszert tudsz a honlapodra illeszteni, az ügyfélszolgálatot egy kapcsolattartási kérdőívvel is meg tudod támogatni, a Messengeren, és a levelezőrendszeredben pedig az azonnali válaszküldés lesz a segítségedre.
5. Digitális fizetés
Az ügyfelek egyre inkább előnyben részesítik a digitális fizetési módokat, mint a hitel- vagy bankkártyás fizetés, illetve az online átutalások akár bankszámlára, akár bármilyen más, alternatív, online bank számlájára. Ugyan egyre több helyen rendelkeznek akár POS, akár softPOS terminállal, de még mindig sokat preferálják a készpénzes fizetést, pedig nagyobb összegeket biztonságosabb és egyszerűbb is a digitális térben mozgatni, mint dobozban. Emellett csökkenthető a késedelmes fizetés kockázata, a pénzügyi adminisztrációdat pedig a hatékonyabb, kártyás fizetés teheti gördülékenyebbé tenni, mert ha valaki így rendezi, akkor gyorsan ki lehet állítani a számlát.
További cikkek a témában



Legnépszerűbb






Ezt olvastad már?
Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom és praktikus tanács vár még rád, amit könnyedén hasznosíthatsz, hogy vállalkozásod még sikeresebb legyen!

