ZöldZóna

Tanúsítvány igazolja a nulla hulladékkibocsátásért tett lépéseket

Ki ne szeretne utazni, világot látni, távoli – vagy épp közeli – helyeket felfedezni, esetleg csak beülni egy jó étterembe? De belegondoltál már abba, hogy egy hotel, vendéglátóhely mekkora ökológiai lábnyomot hagy maga után? Tudtad, hogy épp a turizmus az az ágazat, ahol talán a legkézenfekvőbb kiküszöbölni egy sor olyan gyakorlatot, amelyek komoly környezeti terhelést jelentenek? Ha érdekel, hogy egy szennyező iparág miként tud megtisztulni, olvass tovább!

Az ökotudatos gondolkodás és az erre épülő rutinok a hétköznapok szintjén mind elterjedtebbek: egy kis odafigyeléssel a minimálisra csökkenthető a műanyag termékek, egyszer használatos cikkek vásárlása. Egyszerű praktikákkal szinte teljesen csomagolóanyag-mentessé tehetjük életünket. De e jó gyakorlatok követése egyéni szinten sokszor még ma is nehézségekbe ütközik. Például, ha szálláshely-szolgáltatást veszünk igénybe, vagy ha beülünk egy étterembe. Jó hír ugyanakkor, hogy egyre több vendéglátóipari szolgáltató áll át olyan üzleti modellre, amelyben prioritást élvez a környezettudatosság és cél a zéró hulladékkibocsátás. Őket támogatja Zero Wate Europe által támogatott Mission Zero Academy (MiZA), amely létrehozta Zero Waste Business (ZWB) tanúsítványt.

A minősítést jelenleg olyan éttermek, vendéglátóhelyek, hotelek érdemelhetik ki, amelyek elkötelezettek a körkörös gazdasági modell mellett: vállalják, hogy minél környezetkímélőbb és fenntarthatóbb megoldásokat alkalmaznak a hulladékcsökkentés és -gazdálkodás terén, mindezek mellett pedig előmozdítják a körforgásos gazdaság gyakorlatát helyi szinten is. A program még az elején jár, későbbi stádiumban irodák, rendezvényszervezők és élelmiszerboltok is pályázhatnak a tanúsítványra.

A tanúsítványt a ZWE Zero Waste Methodology irányelvei alapján nyerhetik el a vállalkozások. A fő pontok a következők:

  • Bizalom és hitelesség:
    A vállalkozás legyen a hulladékmentes működés éllovasa és ezt mutassa is be.
  • Megfelelés:
    A bevált tanúsítási modellekkel sikerül teljesíteni, akár meg is haladni a nemzeti és uniós követelményeket.
  • Ár-érték arány:
    Idő és költségek megtakarítása egy hatékony erőforrás- és hulladékgazdálkodási megoldással.
  • Környezet- és egészségvédelem:
    A szennyezés és a kibocsátás hatékony csökkentése.
  • Zéróhulladék-szakértelem:
    Tájékoztatás nyújtása a zero waste-ről online források és helyi, személyes útmutatás révén.
  • Vásárlói elégedettség:
    A vásárlók egyre inkább környezettudatosak. A vállalkozás törekedjen az ügyfelek elégedettségének fokozására a körforgásos gazdaságon és a hulladékmentesség megvalósításán keresztül.

A ZWB-tanúsítvány megszerzése – bár célkitűzésnek sem utolsó – valójában „csak” egy folyamat fontos állomása, hiszen a programban résztvevő kkv-k egymással együttműködve keresik a megoldásokat a keletkező hulladék mennyiségének csökkentésére, illetve a körkörös értékláncok bevezetésére, terjesztésére.

Ha érdekel a téma és szeretnél többet tudni arról, miként érhető el a zéró hulladékkibocsátás, válogass kedvedre a ZöldZóna egyéb edukatív és izgalmas, a mikro-, illetve kis- és középvállalkozásoknak szóló fenntarthatósági cikkei között!

Képforrás: Getty Images

Tetszett a cikk?

További cikkek a témában

ZöldZóna Felmérés: mennyire zöld a magyar bankszektor?  A globális fenntarthatósági törekvések központi eleme a pénzügyi szekt...
ZöldZóna Öt tipp arra, hogyan tedd még zöldebbé vállalkozásod  ... A fenntarthatóság egyre fontosabb szerepet kap a fogyasztók döntéseibe...
ZöldZóna Környezeti fenntarthatóság: versenyelőny a zöld működés? ... Az éghajlatváltozás, a környezetvédelem és a társadalmi felelősségváll...

Legnépszerűbb

Szépségipar Hogyan szolgáld ki az impulzus-hajnyírásra járó férfiakat?... A férfiak fodrászati szokásai sokban különböznek a nőkétől, különösen ...
Ügyvéd, könyvelő, adószakértő Így készülj a 2024-es évre, ha ügyvéd vagy közjegyző vagy!... Az új év az ügyvédek és a közjegyzők számára mindig egy viszonylag nyu...
Egyéni szolgáltatók Vízvezeték-szerelők januárja: fagyos rendszerek, sürgős beav... Januárban a vízvezeték-szerelőket számos kihívás és feladat várhatja, ...
Egyéni szolgáltatók Éves olajcsere: érdemes digitálisan is készülni az utolsó ro... Ahogy egyre kevesebb nap van hátra 2023-ból, úgy keresi fel egyre több...
Falusi szálláshely Szállást adsz ki? Ezek a kihívások várhatnak rád januárban... Az év első hónapja nyugalmasabb időszak minden vállalkozás számára, ig...
Vállalkozz okosan Üdvözlünk a Vállalkozónában, ahol vállalkozói siker útját eg... Örömmel jelentjük be, hogy az elmúlt időszakban számos fejlesztést val...

Pop up

Maradj velünk, mert rengeteg érdekes tartalom vár rád! Olvastál már például arról, mi a különbség az Y és a Z generáció pénzköltési szokásai között?

Első választási lehetőség
Vállalkozz okosan Mire és hogyan költenek az Y és a Z-generáció tagjai?   ... A digitális technológia és annak minden velejárója jelentősen felforgatta a...
Érdekel további tartalom! Nem kérem az ajánlást
A Vállalkozóna tartalmai a Mastercard® támogatásával jöttek létre