Mindenki számára adódik lehetőség év közben is, hogy újraértékelje céljait és lehetőségeit – ez alól a falusi szálláshelyek sem kivételek. Nincs két egyforma ingatlan és vendégkör, így minden tulajdonosnak magának kell döntenie, hogy saját helyzetében milyen fejlesztések szükségesek, és mik azok, amelyek a legnagyobb hozzáadott értéket képviselik.
Merre tovább?
A korai tavasz remek időszak arra, hogy eldöntsd, merre tovább: inkább fejleszteni szeretnél, vagy úgy érzed, jelenleg minden rendben a szálláshelyeddel. Választásos kihatással van az ingatlan jövőbeli sikerére, vendégeid elégedettségére és egy fenntartható üzleti modell kialakítására.
Ha választásod a fejlesztésre esik, akkor érdemes megvizsgálni, hogyan készülhetsz fel hatékonyan melegebb tavaszi hetekre és nyári időszakra. Vizsgáljuk most elsősorban a fizikai és digitális előkészületeket, valamint az innovációs lehetőségeket, amelyek segíthetik a növekedést és a vendégek elégedettségét.
Karbantartás és takarítás
Bár a télnek már jó ideje vége, de ha esetleg elmaradt, érdemes megejteni a hideg évszak utáni nagy átvizsgálást. Javítsd ki a sérült infrastruktúrákat, ha van olyan szoba, aminek már nem túl szép a színe, esetleg penészes a fal, érdemes átfesteni. Biztosítsd, hogy minden berendezés tökéletesen működjön. A kertet és külső területeket is vizsgáld át, tedd rendbe, hogy vonzó legyen a vendégek számára.
Biztonság és zöld szempontok
Ellenőrizd a tűzjelzőket, elsősegély-készleteket és biztonsági eszközöket. A vendégek biztonsága mindennél fontosabb! Egyre többen keresnek fenntartható és környezetbarát megoldásokat a szállásokon is, érdemes meggondolni ezek bevezetését. A szelektív kuka ma már alap, de érdemes például komposztgyűjtésre alkalmas edényt is kihelyezni, víztakarékos zuhanyfejet beszerelni, és egyéb, számodra bevállalható megoldásokat bevezetni.
Online munkálatok
Győződj meg arról, hogy a weboldalad naprakész és felhasználóbarát4. Tegyél közzé friss fotókat, frissítsd az árlistát és a foglalási naptárat. Használd a szállásfoglaló, közösségi oldalalkat is, hogy növeld a láthatóságod. A közösségi média, az e-mail marketing és a fizetett hirdetések segíthetnek elérni a potenciális vendégeket.
Új szolgáltatások
Érdemes új szolgáltatásokban is gondolkodnod, mint például a kerékpárkölcsönzés vagy túrák szervezése a környéken. Ez természetesen több bevételt generálhat, mert javíthatja a vendégek élményét is.
Fizetési platformok sokszínűsége
A fizetési módok sokszínűek a mai digitális korban. Van, aki ragaszkodik a készpénzhez, de egyre több vendég részesíti előnyben az elektronikus és online fizetési módokat, így hasznos, ha lehetővé teszed a különböző platformokon történő fizetést. Ez kényelmesebbé teszi a foglalást a vendégek számára és növeli a vendégéjszakák számát is, mivel így többféle fizetési lehetőség áll rendelkezésükre.
Természetesen nem mindenki tud egyik napról a másikra fejlesztésbe fektetni, neked kell átgondolnod, hogy vállalkozásod jelenleg milyen úton halad. A tavaszi és nyári szezonra való felkészülés mindenesetre nemcsak fizikai, hanem digitális előkészítést is igényel. A megfelelő karbantartással, marketinggel és technológiai fejlesztésekkel növelheted a foglalások számát és javíthatod a vendégek élményét.
Borítókép: Getty Images