A november általában nem tartozik a magyar turizmus legerősebb hónapjai közé, mégis számos lehetőséget tartogat a magánszállásadók számára. A vendégek érkezése mellett érdemes felkészülni az adventi időszakra, illetve a jövő évre is – mindezt úgy, hogy közben bankkártya-elfogadóvá válsz!
Mivel a nyári szezon mostanra már lecsengett, de az adventi időszak még nem köszöntött be, novemberre a turisták száma valamelyest csökkenni szokott. Az őszi kirándulások, városnézések természetesen jó programok, a hazai szállásadók így is számíthatnak vendégekre, de általában azért nem olyan számottevően sokra, mint például az év más időszakában.
A csökkenő forgalom azonban nem feltétlen jelenti azt, hogy a szállásadóknak kevesebb feladata lenne. November ideális hónap lehet a nyári szezon utáni kisebb karbantartásokra, felújításokra, amelyek a főszezonban zavaróak lettek volna a vendégek számára. Ezen túlmenően az alacsonyabb forgalom lehetőséget ad arra is, hogy a szállásadók áttekintsék és esetleg újragondolják szolgáltatásaikat, promóciós stratégiájukat vagy akár árképzésüket.
Érdemes ilyenkor nagyobb hangsúlyt fektetni az online marketingre is, mivel sok utazó ekkor kezdi el tervezni a következő évi pihenését. Egy jól optimalizált, informatív weboldal és aktív közösségi média jelenlét minden szolgáltató számára rendkívül hasznos. Érdemes felkészülni az év végi szezonra és a következő esztendőre is! Milyen akciókat kínálhatok az adventi időszakra? Hogyan szerezhetek több vendéget az újévi időszakra? Ezen kívül milyen egyedi programokkal, csomagajánlatokkal készülhetek a következő évben? Ezek mind olyan kérdések, amiket érdemes megfontolni.
Ahogyan azt is, hogy szállásadóként bankkártya-elfogadóvá válj! Ha azt szeretnéd, hogy minden tekintetben pozitív kép alakuljon ki rólad a vendégeid körében, biztosíts számukra digitális fizetési lehetőséget. És hogy miért éri ez meg neked – az elégedett vendégeken kívül? Például azért, mert a kártyaelfogadás – többek közt – csökkenti az adminisztratív terheket. Miközben a készpénzkezeléssel járó feladatok, például a bevétel számlázása, az ügyfelek számláinak kezelése és a bankba történő napi befizetések plusz terhet jelentenek, a bankkártyás fizetés lehetővé teszi a tranzakciók automatizálását és nyomon követését, ami egyszerűsíti a papírmunkát és csökkenti az emberi hibázás lehetőségét. Ez számodra is időt és energiát takarít meg, amit egyéb fontos feladatokra fordíthatsz.
A bankszámládra érkezett bevételedből gyakorlatilag akár te is azonnal befizetheted a számláidat és rendezheted egyéb kiadásaidat. Egy hónapban akár több órát is megspórolhatsz azzal, hogy nem állsz sorba készpénzért a bankautomatánál. Ráadásul ahhoz, hogy te is kártyaelfogadóvá válj, nem kell mást tenned, mint letöltened Android típusú telefonodra egy alkalmazást, és Telefonterminállá alakítanod azt. Ezután pedig már csak annyit kell felelned elégedetten, hogy „Persze!”, amikor ügyfeleid arról kérdeznek, lehet-e nálad kártyával fizetni.
Miért különösen fontos, hogy a vendégeid akár kártyával is fizethessenek nálad? Azért, mert:
- Az emberek szívesen fizetnének kártyával, akkor is, ha nem beszélnek róla.
- Kártyával az élet gyorsabb, egyszerűbb és kényelmesebb!
- A kártyaelfogadás ma már alap!
- Kártyaelfogadással népszerűbb lehet a vállalkozásod másokénál.
- Ráadásul a terminál a barátod, aki eddig bevezette, megszerette!
Ha kis- és középvállalkozásod van, de még nem vagy bankkártya-elfogadó, az elinduláshoz hasznos segítséget találsz erre az oldalra kattintva!
Képforrás: Getty Images